شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، به جرم دادخواهی به ۳ سال و نیم زندان محکوم شد

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، که از ۷۵ روز قبل بازداشت شده است، از سوی دادگاه انقلاب به سه سال و نیم زندان، دو سال و نیم تبعید و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

منوچهر بختیاری پس از ۷۵ روز بازداشت، روز پنج‌شنبه بیست و چهارم تیر ماه اجازه یافت تا با خانواده و همسر خود تماس بگیرد و خبر صدور حکم زندان و انتقال به زندان مرکزی کرج را طی این تماس اعلام کرد.

منوچهر بختیاری در این تماس گفت که از سوی دادگاه انقلاب به «جرم دادخواهی» به سه سال و نیم زندان، دو سال و نیم تبعید و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است ولی به او اجازه دفاع و دسترس به وکیل داده نشده است.

منوچهر بختیاری در این تماس گفت که در طول ۷۵ روز بازداشت اجازه تماس با خانواده خود را نداشته است و حتی «آخرین دفاع» را از او در محل بازداشتگاه اخذ کرده‌اند و در نهایت با چشمان بسته یک روز او را به دادگاه انقلاب برده‌‌اند.

پدر پویا بختیاری تنها جرم خود را دادخواهی از خون فرزند کشته شده‌اش عنوان کرد و تاکید کرد که حکم دادگاه انقلاب را ناعادلانه می‌داند و آن را قبول ندارد.

 

 

منوچهر بختیاری افزود که خطاب به رییس دادگاهی که بیش از شش سال حکم زندان و تبعید و ممنوع الخروجی برایش صادر کرده گفته است که شما من را از اجازه دفاع و امکان گرفتن وکیل نداده‌اند و همه چیز محروم کرده‌‌اید.

بختیاری تاکید کرد که او در حال حاضر برای اجرای حکم ۳ سال و نیم زندان از بازداشتگاه زندان مرکزی کرج که به نام «ندامتگاه مرکزی کرج» منتقل کرده‌اند.

پدر پویا بختیاری تاکید کرد که در دادخواهی فرزند کشته‌شده‌ام «طرف دعوی من جمهوری اسلامی است و قوه قضاییه جزو ارکان این نظام و حقوق بگیر آن است و قاضی دادگاه چون حقوق بگیر این نظام است صلاحیت رسیدگی به پرونده من را ندارد.

او در این تماس از زندان مرکزی کرج افزود که «نظام جمهوری اسلامی نظام اختناق، فساد، سرکوب‌گر و تبهکار است که پدری داغدیده را به‌جای همدردی به شش سال زندان و تبعید محکوم کرده است. اینها دم از عدالت علی می‌زنند در صورتی که همه این ادعاها دروغی بیش نیست و سر مردم ایران را کلاه گذاشته‌اند.»

منوچهر بختیاری گفت مقام‌های جمهوری اسلامی با ممنوعیت تماس من می‌خواهند خودشان را نجات دهند ولی «کسی که به مملکت خود و به دین خود خیانت کند، ماندگاری ندارد اینها پشتیبانی ملت را از دست داده‌اند.»

بی‌بی‌ زهرا بختیاری، مادر بزرگ پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، هفته گذشته خواهان آزادی فرزند خود، منوچهر بختیاری، شد. خانواده بختیاری همان روز گفتند که منوچهر بختیاری تاکنون هیچ تماسی نداشته و پی‌گیری‌های خانواده برای پیدا کردن محل نگهداری او بی‌نتیجه مانده است.

پس از آن در ابتدای هفته گذشته اعضای خانواده و شماری از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در ایران در اعتراض به بی‌خبری از منوچهر بختیاری مقابل دادگاه انقلاب کرج تجمع کردند.

منوچهر بختیاری از زمان کشته‌شدن فرزندش پویا بختیاری به دلیل تاکید بر دادخواهی تاکنون بارها بازداشت شده که آخرین مورد از این بازداشت‌ها که تاکنون ادامه یافته است در پنج‌شنبه  نهم اردیبهشت ماه سال‌جاری و درحالی انجام شد که نیروهای امنیتی پس از هجوم به منزل برادر منوچهر بختیاری، او را با ضرب و شتم بازداشت کردند.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More