شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتانیاهو: حتی به قیمت اختلاف با آمریکا، به مقابله با برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم

همزمان با ادامه مذاکرات برجام در وین، بنیامین نتانیاهو ،‌نخست‌وزیر اسرائیل،‌ گفت کشورش به مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، حتی به قیمت اختلاف با آمریکا، ادامه خواهد داد.

نتانیاهو روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه دستیابی ایران به سلاح اتمی را «بزرگ‌ترین خطری» دانست که موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

این مقام اسرائیل در مراسم معرفی رییس جدید موساد خواستار ادامه عملیات مخفی علیه ایران شد.

در حالی که ایران با کشورهای عضو برجام و آمریکا مذاکرات احیای توافق هسته‌ای را در وین پیش می‌برد، اسرائیل طی روزهای اخیر مخالفت خود با این توافق را بیش از پیش شدت بخشیده است.

نتانیاهو می‌گوید بمب اتمی ایران خطری برای تداوم پروژه صهیونیسم است و «ما باید به صورت خستگی‌ناپذیر با آن مبارزه کنیم.»

او گفت: «من این را به دوست ۴۰ ساله خود [رییس‌جمهوری آمریکا] جو بایدن گفته‌ام که با توافق یا بدون توافق، ما با هر آنچه در توان داریم به ممانعت از تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای ادامه خواهیم داد.»

نتانیاهو اضافه کرد: «اگر لازم باشد انتخاب کنیم‌، که امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد، بین اصطکاک و اختلاف با دوستمان آمریکا و حذف خطر تهدید موجودیت، [اولویت] حذف تهدید موجودیتی غلبه خواهد کرد.»

از سوی دیگر اما بنی گنتس، وزیر دفاع این کشور، موضع نخست‌وزیر در این زمینه را مورد انتقاد قرار داده و باعث صدمه به رابطه با دولت بایدن خوانده است.

گنتس گفت:‌«دولت بایدن دوست واقعی اسرائیل است و اسرائیل شریک بهتری از ایالات متحده نخواهد داشت.»

وزیر دفاع اسرائیل ادامه داد: «اگر اختلافاتی وجود داشته باشد، آن‌ها در گفت‌وگوهای مستقیم در اتاق‌های بسته و نه از طریق سخنان سرسختانه‌ای که می‌تواند به امنیت اسرائیل آسیب برساند، حل خواهد شد.»

به گفته مقام‌های اسرائیل، گنتس در نظر دارد طی هفته جاری به واشینگتن رفته و با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، ملاقات کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More