شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نفتالی بنت: انتخاب رئیسی در ایران آخرین پیام بیدارباش به جهان است

نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی در ایران را «آخرین پیام بیدارباش» به جهان و کشورهایی که در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند توصیف کرد.

بنت روز یکشنبه ۳۰ خرداد در آغاز نخستین نشست هفتگی کابینه جدید‌ اسرائیل تاکید کرد که قدرت‌های جهانی باید هوشیار باشند و بدانند «با چه کسی طرف هستند.»

او با تاکید بر اینکه رئیسی را خامنه‌ای انتخاب کرد، و نه مردم ایران، گفت رئیسی در چشم ایرانی‌ها و جهانیان بدنام است و هزاران تن از مردم کشورش را به قتل رسانده است.

نخست وزیر جدید اسرائیل با تاکید بر اینکه سیاست این کشور در قبال جمهوری اسلامی تغییر نکرده است گفت: «رژیم جلادان نباید اجازه دستیابی به سلاح اتمی داشته باشد. همچنان اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح اتمی دست یابد.»

خبرگزاری رویترز با اشاره به اینکه نخست وزیر جدید اسرائیل قصد ندارد رویکرد دولت بنیامین نتانیاهو در مورد ایران را تغییر دهد نوشت که هر دو دولت پیشین و جدید اسرائیل از منتقدان برجام به شمار می‌روند؛ هرچند که وزیر خارجه جدید اسرائیل خواهان آمادگی این کشور برای بازگشت آمریکا به برجام شده است.

 

 

 

یائیر لاپید، وزیر خارجه جدید اسرائیل، نیز گفته است ابراهیم رئیسی به جاه طلبی‌های هسته‌ای رژیم و کارزار جهانی ترور جمهوری اسلامی متعهد است.

او در توییتی نوشت: «رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی، معروف به جلاد تهران، یک افراطی و مسئول مرگ هزاران ایرانی است.»

لیور هایات، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، نیز ابراهیم رئیسی را «افراطی‌ترین رییس جمهوری اسلامی» و «قصاب تهران» خواند و گفت او متعهد به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است که با سرعت به پیش می‌رود.

آویو کوخاوی، رییس ستاد مشترک اسرائیل، قرار است روز یکشنبه راهی ایالات متحده شود.

به گفته ارتش اسرائیل، کوخاوی در این سفر با مقام‌های نظامی آمریکا دیدار و با آنها در مورد چالش‌های امنیتی مشترک، از جمله مسایل تهدیدهای ناشی از برنامه هسته‌ای ایران، تلاش‌های تهران برای گسترش حضور نظامی‌اش در خاورمیانه، و ادامه تجهیز حزب‌الله لبنان به سلاح و موشک، گفت‌وگو خواهد کرد.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان به رهبری حسن نصرالله، دشمن اسرائیل در منطقه، از پیروزی رئیسی استقبال کرده و خواستار تداوم حمایت جمهوری اسلامی از نیروهای «مقاومت» شده است

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More