شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده زاهدان: مجتبی میرشکار، فرمانده بسیج کورین در بمب‌گذاری جیش العدل زخمی شده است

فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس، اعلام کرد در یک بمب‌گذاری گروه جیش العدل در استان سیستان و بلوچستان، مجتبی میرشکار، فرمانده بسیج کورین زخمی شد.

مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، انفجار بامداد روز سه‌شنبه دهم تیر، در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین را یک «عملیات تروریستی» خواند و اضافه کرد این انفجار «در واقع بمب کنار جاده‌ای بوده که یکی از آنها را برادران سپاه خنثی کرده و یکی دیگر منفجر شده است.»

همزمان علی احمد موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، نیز اخبار درباره مرگ فرمانده سپاه پاسداران در منطقه کورین و راننده او در حادثه بمب‌گذاری کورین را تکذیب کرد.

موهبتی درباره این انفجار به خبرگزاری میزان، گفت: «یک بمب کنار جاده‌ای بوده که در منطقه کورین منفجر شده است و هیچ خسارتی جانی و مالی هم در بر نداشته است.»

او ادامه داد: «البته یک بمب دیگر هم در همان حوالی کار گذاشته بودند که خنثی شد.»

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: «گروهک جیش الظلم مسئولیت این انفجار را پذیرفته که هنوز این اطلاعات تنها در فضای مجازی مطرح شده است و تحقیقات ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.»

مقام‌های حکومت ایران گروه جیش العدل را یک گروه تروریستی می‌دانند. جیش العدل اما می‌گوید که به دلیل تبعیض و ظلمی که به اهل سنت در منطقه سیستان و بلوچستان می‌شود، با حکومت ایران درگیری مسلحانه دارد.

در طول سال‌های گذشته، ده‌ها نفر در درگیری‌های گروه جیش العدل با نهادهای نظامی و امنیتی ایران به ویژه سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More