شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده زنجان: قوه قضاییه پناهگاه مظلومین نیست، ابزار سرپوش نهادن بر سومدیریت‌هاست

فریدون احمدی، نماینده زنجان و طارم طی نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از آنچه «شهوت پرونده‌سازی» خواند، گفت: «بر من ثابت شده است که قوه قضاییه نه تنها مامن و پناهگاه مردم و مظلومین نیست بلکه هنوز به عنوان ابزاری برای سرپوش نهادن بر ضعف‌ها و ناتوانی‌ها و سومدیریت‌های کشور عمل می‌کند.»

فریدون احمدی یکی از دو نماینده‌ای است که شهریور ماه گذشته به اتهام «اخلال در بازار خودرو» برای مدتی بازداشت شده بود و پس از آنکه با قرار وثیقه آزاد شد  گفت که به بهانه مبارزه با فساد قصد تسویه حساب با او را دارند.

این نماینده مجلس روز دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه در نطق میان دستور خود با تاکید براینکه «شهوت جدیدی در کشور ایجاد شده‌ است که از همه شهوات خطرناک تر است و آن هم شهوت پرونده‌ سازی است»، گفت که «در رقابت‌های انتخاباتی به مردم گفتیم نماینده مصونیت دارد، از حقوق شما دفاع کرده و یقه وزیر را می‌گیرد و صیانت هم می‌شود اما در چهار سال گذشته  ما صیانتی ندیدیم که هیچ، ما بقی بماند، هر رازی را نباید گفت.»

احمدی ضمن اشاره به برخورد با کسانی که مقام‌های قوه قضاییه از آنها به عنوان «سلاطین فساد» نام می‌برند، گفت: «سلطان تراشی و سپس سر به نیست کردن کردن سلطان، دور باطلی است که شاید در سیاست جواب دهد اما در اقتصاد جواب نمی‌دهد.»

او گفت که اقتصاد این قدرها هم ساده نیست و تاکید کرد که «تصمیم غلط رییس جمهور در خصوص پیش فروش سکه را با اعدام و خانه خراب کردن مردم و کسبه نمی‌توان پنهان کرد و ماجراهای دلار ۴۲۰۰ تومانی را با زندان و احکام سنگین برای فعالان اقتصادی نمی‌توان مخفی کرد.»

نماینده زنجان و طارم گفت که «آثار زیان‌بار خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های بعد از آن و زمین‌گیر شدن صنعت خودروسازی کشور را با سلطان‌تراشی و اعدام آن، پرونده سازی گسترده و احکام عجیب نمی‌توان از بین برد. اتفاقات بازار سال ۹۷ را با پرونده‌سازی سال ۹۶ نمی توان جبران کرد.»

اشاره این نماینده مجلس به بازداشت وحید مظلومین است که پس از پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی و افزایش قیمت دلار طی زمستان سال ۹۶ و اوایل بهار۹۷، بازداشت شد و مقام‌های قوه قضاییه و دولت او را «سلطان سکه» نامیده و افزایش قیمت سکه و افزایش قیمت ارز را به او نسبت داده و در دادگاه به افساد فی الارض متهم و به اعدام محکوم شد. مظلومین و یکی از همکارانش به نام محمداسماعیل قاسمی در ۲۷ آبان سال ۹۷ اعدام شدند.

فریدون احمدی در نطق میان دستور خود گفت که «اگر هر جای اقتصاد به هم بریزد، پرونده‌ای ساخته شود و سلطانی تراشیده شود و سپس آن سلطان را محاکمه و به اشد مجازات محکوم کرد، دیگر علم، شعور و تخصص را می‌خواهیم چکار؟» او گفت که اقتصاد کشور ویران شده است و «خرابه‌ای درست کرده‌ایم که داروی آن کشتن صدها سلطان دیگر هم نیست. اگر همه فعالان اقتصادی را هم اعدام و زندان کنیم، این خرابه درست نمی‌شود. راه حل آن را باید در جای دیگری جست و جو کرد.»

فریدون احمدی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه پرونده سازان ماهرتر از این حرف‌ها هستند، به پرونده‌سازی علیه نمایندگان مجلس و از جمله خودش نیز اشاره کرد و خطاب به موکلانش گفت که «نماینده شما قادر به دفاع از خود نیست، چه رسد به دفاع از شما مردم تیره بخت. من  اشتباه فکر می‌کردم که نماینده مردم هستم و باید از حقوق آنها دفاع کنم. سوال، تذکر و استیضاح و تفحص الفاظی خنده‌دار است. شما جرات استفاده از آنها را ندارید.»

او با تاکید براینکه «من حسین فریدون، مهدی جهانگیری و اکبر طبری نیستم  بلکه فریدون احمدی هستم»، گفت: «بر عهدی که با مردم بستم ماندم و هزینه‌اش را پرداخت کردم و آن‌هم از آبرویم. برایم پرونده‌ای ساختند اما مستندات نقضش را نگاه هم نکردند و گفتند سفارش، تهدید و استیضاح کردی. وزیرش کتبی نوشت که سفارش نشده است. مراجعاتم را با آشپز و باربر سایپا اشتباه گرفتند.»

این نماینده مجلس گفت که «مهر پاسپورت گذرنامه را نگاه نمی‌کنند، هیات رئیسه گواهی می‌دهد من مجلس بوده‌ام اما قبول نمی‌کنند. پرونده‌ای ساخته‌اند که هیچ کس نمی‌داند، چگونه است. حرف کارشناسی که خودشان تعیین کرده‌اند را هم گوش نمی‌دهند. می‌گویند بازار بهم ریخته حکم را سنگین بدهیم. خوشا به حال ما که قرار است در برابر این ظلم‌ها به آرامش ابدی برسیم.»

سخنان این نماینده مجلس درباره بازداشت شهریور ماه گذشته‌ خود اوست. فریدون احمدی که در انتخابات دهمین دوره مجلس از فهرست اصولگرایان به مجلس دهم راه یافت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن است. او شهریور ماه ۹۸ به همراه  محمد عزیزی نماینده ابهر و به اتهام معاونت در اخلال در بازار خودرو بازداشت شد.

در زمان بازداشت این دو نماینده، محمد جواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت که آنها به همراه یک نماینده دیگر به دلیل «اعمال نفوذ در عقد قرارداد خرید و فروش عمده خودرو» متهم و بازداشت شدند اما مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس در همان زمان گفت که «به باور من، در حق این دو نفر ظلم شده است.» پزشکیان گفت که «فریدون احمدی علیه قوه قضاییه سخنرانی داشته، شما بروید و کلیپ آن را پیدا کنید و ببینید. به نظر من، به خاطر همین نطق پدر او را درمی‌آورند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More