شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند؛ انگشت اتهام به سوی ایران

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد مقام‌های دفاعی این کشور در حال بررسی این موضوع‌اند که آیا ایران عامل حمله احتمالی به یک کشتی باری تحت مالکیت اسرائیل در مسیر جده به امارات متحده عربی بوده یا خیر.

بنا بر گزارش این شبکه، خدمه کشتی آسیبی ندیده‌اند و این کشتی که احتمالا مورد اصابت موشک قرار گرفته ، آسیب زیادی ندیده و پس از حادثه به مسیر خود ادامه داده است. 

بنابر این گزارش، این کشتی به نام تیندال (CSAV Tyndall ) متعلق به ناوگان  دریایی زودیاک  Zodiac Maritime's fleet  است. در وبسایت این شرکت آمده که کشتی تیندال یک کشتی باری است که با پرچم لیبریا حرکت می کند.

یک منبع مطلع از ناوگان زودیاک گفت که این شرکت چندین ماه پیش تیندال را فروخته و هیچ حادثه‌ای مربوط به هیچ یک از کشتی‌های آن رخ نداده است.

خبر حمله به کشتی اسرائيلی را نخستین بار شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه منتشر کرد و نوشت که این کشتی در اقیانوس هند دچار آتش‌سوزی شده است.

خبر حمله به کشتی اسرائیلی در شرایطی منتشر می‌شود که موسسه تحقیقاتی اینتل‌لب روز شنبه ۱۲ تیرماه تصاویری ماهواره‌ای از تخریب ناشی از حمله به یکی از تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران در کرج را منتشر کرد. 

برخی ناظران می‌گویند که حمله امروز به کشتی اسرائیلی ممکن است در واکنش به تخریب تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران باشد. 

خبر «خنثی شدن یک اقدام خرابکارانه» علیه شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران «تسا» در کردان کرج دوم تیرماه منتشر شد.

وبسایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، در آن زمان نوشت که «با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده» درباره حفاظت از اماکن متعلق به سازمان انرژی اتمی، این  اقدام «پیش از آن که صدمه‌ای به ساختمان وارد کند خنثی شد.»

روزنامه جروزالم پست نوشته بود که این خرابکاری «خسارات سنگینی» در بر داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از منابع مطلع ایرانی نوشته بود که این ساختمان با پهپاد کوچکی هدف قرار گرفت. با این حال «یک مقام آگاه» در قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا حمله پهپادی به این مجموعه را رد کرد و گفت در این محل خرابکاری رخ داد.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More