شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یکی از مطالبات کامیون‌داران برآورده شد

شورای عالی ترابری کشور با پیشنهاد سازمان راه‌داری تصویب کرد که از این پس نرخ کرایه برای حمل و نقل جاده‌ای در ایران به تُن-کیلومتر محاسبه شود.

ایسنا گزارش کرده است که این طرح پس از اعتراض‌های خردادماه رانندگان کامیون و اعتصاب‌های آن‌ها وارد برنامه‌های سازمان راهداری شد و اکنون با تصویب شورای عالی ترابری، اجرایی خواهد شد.

ایسنا نوشته است که این طرح «یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های  رانندگان در طول ماه‌های گذشته» بود که در حال حاضر اجرایی شده است.

رانندگان کامیون و کامیون‌داران ایران خردادماه سال جاری با هدف کاهش قیمت کامیون، قطعات یدکی و لاستیک با تخصیص ارز دولتی و حذف عوارض گمرک و همچنین افزایش دستمزد رانندگان، افزایش کرایه کامیون، افزایش مستمری بازنشستگی رانندگان، ارتقا سطح امنیت در جاده‌ها، نوسازی تشکل‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران از طریق انتخابات آزاد، ایجاد تسهیلات رفاهی و بهداشتی برای رانندگان در پایانه‌های شهری و مرزی،دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در ماه‌های خرداد و مرداد برگزار شد و از روز ۳۱ شهریور هم اعلام شد این اعتصاب ادامه پیدا می‌کند. به گزارش رسانه‌ها در این مدت بیش از ۲۰۰ تن بازداشت شده‌‌اند.

پیش از این مقام‌های قضایی اعتصاب‌کنندگان را تهدید به برخورد با «اشد مجازات» کرده بودند. در آخرین نمونه از این دست محسن کرمی، سرپرست دادستانی قزوین، گفته بود: «ما اشد مجازات را برای آنان تقاضا خواهیم کرد و اگر محاربه آنها محرز شود احکام سنگینی همچون اعدام در انتظار آنها خواهد بود».

مقام‌های قضایی پیش از این اعتصاب‌کنندگان را متهم به قطاع‌الطریق (راهزنی) کرده بودند. مساله‌ای که در صورت اثبات می‌تواند حکم اعدام برای‌شان داشته باشد.

معاون سازمان راهداری اکنون گفته است که علاوه بر محاسبه نرخ کرایه بر اساس تن ــ کیلومتر، قرار است برای دیگر خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان، نظیر کاهش نرخ لوازم یدکی، برنامه‌ریزی شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More