شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا بیشترین قربانی را از آمریکا می‌گیرد  

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا، با بیش از  ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر بیشترین تعداد جان‌باختگان کرونا را نسبت به سایر کشورهای جهان به ثبت رساند. این در حالی است که تعداد مبتلایان به این بیماری نیز در آمریکا به بیش از ۵۲۹ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است که این آمار بالاترین میزان ابتلا به کرونا در جهان را نشان می‌دهد.

بنابر گزارش‌ها، تقریبا نیمی از تلفات در ایالت نیویورک اتفاق افتاده است. روز شنبه تعداد جان‌باختگان در نیویورک به هشت هزار و ۶۵۰ نفر و تعداد مبتلایان به بیش از ۱۸۱ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

با این حال میزان بستری‌ها در بیمارستان‌های نیویورک کاهش یافته و شیب منحنی ابتلا به کرونا در این ایالت در حال ثابت‌تر شدن است. همین امر احتمال به وقوع پیوستن سناریوهای فاجعه‌آمیز قبلی را کاهش داده است.

تخمین‌های قبلی به دست آمده بر اساس الگوسازی نشان می‌داد حتی در صورت اجرای سختگیرانه دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیز، تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکا به حدود ۲۰۰ هزار نفر برسد.

با توجه به اینکه وضعیت بحرانی نیویورک تا آرام شدن فاصله زیادی دارد بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، روز شنبه اعلام کرد مدارس این شهر باید به دلیل شیوع کرونا تا پایان سال تحصیلی تعطیل بمانند. مدارس نیویورک از۲۶ اسفند تعطیل هستند و این در حالی است که قرار بود اول اردیبهشت بازگشایی شوند. تعداد جان‌باختگان تنها در شهر نیویورک بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به بیش از شش هزار و ۳۶۰ نفر رسیده است.

در این میان شیکاگو و شهرهای غربی‌-مرکزی آمریکا در حال تبدیل شدن به کانون‌های جدیدی در افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا تبدیل شده‌اند.

تنها در زندان شهرستان کوک در ایالت ایلینوی، آزمایش کرونای ۳۰۰ نفر مثبت اعلام شده و دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

با توجه به برگزاری انتخابات اولیه نامزدهای دموکرات ریاست‌جمهوری در روز سه شنبه در ویسکانسین، مقامات این ایالت انتظار دارند آمار مبتلایان رو به افزایش بگذارد.   

به گفته دبرا برکس، رییس کارگروه کاخ سفید در مبارزه با کرونا، روز جمعه اعلام کرده بود، شیب منحنی ابتلا به کرونا در حال کمتر شدن است. وی در عین حال هشدار داد آمریکا هنوز به بدترین نقطه شیوع نرسیده است.

هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد جمعیت آمریکا مشمول دستورالعمل محدودیت آمد و شد هستند. با این حال برخی  مقامات خواهان اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تری هستند.

پیش از این ایتالیا بیشترین تعداد تلفات را داشت، اما با توجه به اینکه جمعیت آمریکا پنج برابر ایتالیا است، این کشور اروپایی با ثبت بیش از ۱۹ هزار و ۴۶۰ مورد فوت همچنان بیشترین نسبت جانباخته‌گان را به کل جمعیت خود دارد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More