شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمار مرگ ‌و میر مبتلایان به کرونا در آمریکا، به پایین‌ترین تعداد از زمان شیوع این همه‌گیری رسید

میزان مرگ‌و‌میر روزانه ناشی از بیماری کوید ۱۹ در ایالات متحده به پایین‌ترین حد خود در یک سال گذشته رسیده است. 

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز،‌ روز یک‌شنبه آمار مرگ‌ و ‌میر از ۶۷۶ نفر در روزهای گذشته به ۲۲۲ نفر کاهش داشته است.

یک سخنگوی دانشگاه جانز هاپکینز  درباره پایین بود آمار گفت: «بسیاری از ایالت‌ها، در پایان این هفته هیچ گزارشی از مرگ و میر ناشی از کوید ۱۹ ارایه نداده‌‌اند که ممکن است به دلیل تعطیلات بوده باشد ولی به هر حال ما داده‌های هفته را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم.»

با این حال دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد در روزهای شنبه و یک‌شنبه به طور معمول آمار مرگ‌و‌میر ناشی از کووید ۱۹، افزایش یافته است و به نظر می‌رسد که تعطیلات عید پاک و کم‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی در جریان مراسم عید پاک‌، این میزان را افزایش داده باشد.

طبق اعلام آمار ارایه شده مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، مرگ‌ومیر هفتگی تا روز شنبه از ۸۰۴ کشته در هفته حکایت داشت که نسبت به آمار هفته قبل با ۹۶۸ مرگ، روند کاهشی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که پیشتر مرکز پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، هشدار داده بود که این کشور در حال ورود به هفته چهارم روند افزایشی گسترش کووید ۱۹ در ایالات مختلف است.

کاهش میزان مرگ‌ومیر هفتگی ناشی از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون کامل حدود ۶۰ ميليون نفر، برابر با  يک چهارم بزرگسالان آمريکايی و واکسیناسیون مرحله اول حدود ۴۰ درصد بزرگسالان است که کارشناسان آن را به عنوان گام‌های مثبتی در مبارزه با کوید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا ارزیابی می‌کنند.

آمریکا از آغاز پندمی کرونا در جهان، همواره در ردیف بالاترین کشورهای درگیر با این بیماری، شناخته می شود.این کشور با ابتلای حدود ۲۴ میلیون نفر، بالاترین میزان مبتلایان را دارد.

در مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نیز آمریکا با مرگ ۴۰۰ هزار بیمار در صدر قرار دارد. کارشناسان میزان بالای آمار بیماری کووید ۱۹ را در این کشور به میزان گسترده شناسایی وغربالگری و همچنین نظام شفاف انتشار آمار نسبت می دهند.

غیر از این ایالات متحده بالاترین بودجه تحقیقاتی و کمک مالی به آسیب های ناشی از کرونا را در کارنامه خود دارد و دو شرکت بزرگ دارویی این کشور فایزر و مدرنا، موفق به ثبت تولید اولین واکسن‌های موثر بیماری کوید ۱۹ در جهان با تاثیر بیش از۹۰ درصد بوده‌اند. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More