شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا علیه دو هکر چینی به اتهام جاسوسی سایبری اعلام جرم کرد

وزارت دادگستری آمریکا علیه دو شهروند چینی به اتهام «یک دهه‌ فعالیت جاسوسی سایبری» از پیمانکاران نظامی، محققان بیماری کرونا و صدها قربانی دیگر در سراسر جهان اعلام جرم کرد.

به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی می‌گویند این دو فرد  که لی شیائویو و دانگ جیاژی نام دارند وابسته به دولت چین هستند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که  این دو فرد از  افرادی همچون ناراضیان و مخالفان حکومت چین و نیز صدها قربانی دیگر از آمریکا و سایر نقاط جهان چندین ترابایت داده در مورد طراحی اسلحه، اطلاعات دارویی، کدهای نرم‌افزاری و اطلاعات شخصی را به سرقت برده‌اند.

جان دمر، معاون دادستان کل آمریکا در امور امنیت ملی، در یک کنفرانس مطبوعاتی اینترنتی گفت که «چین وجود انبوهی از هکرهای مجرم را در مرزهای خود نادیده می‌گیرد.»

او افزود: «چین هم اکنون با این کار خود را در کنار روسیه، ایران و کره شمالی قرار داده است. این باشگاه شرم‌آور ازکشورها در ازای ایجاد مامنی برای مجرمان سایبری از این مجرمان می‌خواهند که آماده انجام کارهایی به نفع دولت‌های آنها باشند.»

کیفرخواستی که علیه این دو هکر صادر شده می‌گوید که لی و دانگ پیمانکاران وزارت امنیت کشوری چین هستند. به گفته دادستان‌ها، این وزارت‌خانه  که نقشی مشابه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را ایفا می‌کند اطلاعات کلیدی مربوط به آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری هر یک از قربانیان را در اختیار این هکرها قرار می‌داده تا آنها در سیستم‌های قربانیان نفوذ کرده و اطلاعات جمع‌آوری کنند.  

در کیفرخواستی که علیه این دو هکر صادر شده به نام هیچ شرکت یا شخص قربانی اشاره نشده اما به گفته ویلیام هیسلوپ، دادستان منطقه شرق واشینگتن، «صدها و صدها قربانی از آمریکا و سراسر جهان» مورد حمله این هکرها قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، تحقیق و تفحص از این موضوع وقتی آغاز شد که این هکرها در سال ۲۰۱۵ به شبکه‌ای مربوط به سایت هسته‌ای از رده خارج شده هنفورد در شرق واشینگتن حمله کردند.

سفارت چین در واشینگتن در پاسخ به پرسش رویترز در مورد ارتباط دولت چین با این هکرها، به نظرات وزارت خارجه چین مبنی بر اینکه «چین مدت‌هاست یکی از قربانیان اصلی حمله‌ها و سرقت‌های سایبری است» اشاره کرد و گفت: «مقامات چینی به شدت مخالف چنین فعالیت‌هایی هستند و با آنها مبارزه می‌کنند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More