شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا مجوز استفاده اضطراری از دومین واکسن کرونا را صادر کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه مجوز استفاده اضطراری از واکسن کرونای ساخت شرکت مدرنا را صادر کرد.

واکسن مدرنا، که در دو دوز به فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود، پس از واکسن فایزر-بایون‌تک دومین واکسن کرونا است که در آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت می‌کند. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری، این دستاورد را در توییتی تبریک گفت، جو بایدن، رییس‌جمهوری منتخب نیز گفت: «روزهای روشن‌تری در پیش هستند.»

آنتونی فائوچی، رییس سازمان غذا و دارو، نیز ابراز امیدواری کرد همه مردم آمریکا بتوانند با تزریق این واکسن از خود محافظت کنند و افزود: «کشور ما این‌گونه بهبود می‌یابد و پیش می‌رود.» سازمان غذا و دارو مجوز مدرنا را یک روز پس از آن صادر کرد که هیات مشاوران این سازمان تایید کردند این واکسن ایمن است و فواید آن از خطرهای احتمالی‌اش بیشتر است.

قرار است این واکسن‌ها ابتدا به کادر درمانی و پس از آن به افرادی که در آسایشگاه‌های سالمندان زندگی می‌کنند ارائه شود.

در حالی که در یک هفته اخیر واکسن کرونای فایزر به هزاران نفر از کادر درمانی آمریکا تزریق شده، ارائه واکسن مدرنا به افراد بالای ۱۸ سال از روزهای آینده آغاز خواهد شد.

واکسن فایزر نیازمند منجمد شدن در دماهای بسیار پایین است، اما با توجه به این‌که واکسن مدرنا به منجمد شدن در دماهای بسیار پایین نیاز ندارد، برای توزیع در مناطق دورافتاده مناسب تر است.

نتایج نهایی آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد واکسن مدرنا، که کمتر از یک‌سال از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در آمریکا تهیه شده، ۹۵ درصد تاثیرگذاری دارد و آثار جانبی آن، همچون دردناک شدن ناحیه تزریق، نسبتا پایین است.

شرکت آلمانی بایون‌تک با دولت آمریکا قرارداد بسته که توزیع پنج میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از پایان این هفته در آمریکا آغاز کند.

آمریکا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ بتواند ۴۰ میلیون دوز واکسن برای ۲۰ میلیون نفر تهیه کند.

از سوی دیگر، شرکت مدرنا طبق قراردادی که با دولت آمریکا دارد قصد دارد تا پایان ماه ژوئن سال آینده ۲۰۰ میلیون دوز واکسن ارائه کند.

در این میان واکسن‌ کرونای جانسون اند جانسون، که در یک دوز تزریق می‌شود، و واکسن مشترک آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد، که در دو دوز ارائه می‌شود، در مراحل نهایی آزمایش هستند.

با وجود آغاز تزریق کرونا، کارشناسان بهداشت و درمان تاکید دارند پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید تا ماه‌ها ادامه یابد.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More