شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه تنش در صنعا؛ یورش حوثی‌ها به منزل صالح

 

شبکه تلویزیونی الجزیره، روز یکشنبه دوازدهم آذرماه، در خبری فوری گزارش داد که شبه‌نظامیان حوثی، به یکی از منازل علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در صنعا یورش بردند.  

تنش میان حوثی‌ها و نیروهای وفادار به صالح که از سه سال پیش، صنعا را به‌‌طور مشترک اداره می‌کردند، پس‌از حمله حوثی‌ها به مسجدی در پایتخت یمن و سپس درخواست علی عبدالله صالح از هوادارانش به سرپیچی از دستورات حوثی‌ها، افزایش یافت.

صالح در بیانیه‌ای که دیروز از تلویزیون «الیمن الیوم» پخش شد، گفت که حوثی‌ها به مسجد «الصالح» و منازل شماری از رهبران حزب کنگره ملی یمن، در صنعا حمله کرد‌ه‌اند.

در مقابل حوثی‌ها، صالح را به هماهنگی با ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی متهم کرده‌اند و به دفتر مرکزی تلویزیون «الیمن الیوم» وابسته‌به صالح، یورش برده‌اند.

حوثی‌ها همچنین شماری‌از نزدیکان علی عبدالله صالح، ازجمله مبخوت المشرقی را که یکی‌از بزرگان شیوخ قبایل طرفدار رئیس‌جمهور پیشین یمن است، بازداشت کرده‌اند.

در همین حال، خبرگزاری رویترز، به نقل از ساکنان و رسانه‌های محلی یمن، گزارش داده است که جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری سعودی، به‌منظور حمایت از نیروهای علی عبدالله صالح، مواضع حوثی‌های حمایت‌شده ازسوی ایران را در صنعا بمباران کرده‌اند.

رئيس‌جمهور پیشین یمن، روز گذشته ضمن حمله به حوثی‌ها، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را به باز کردن صفحه جدید و توقف جنگ جهت زمینه‌سازی برای گفت‌وگو فراخوانده بود.  

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، روز یکشنبه، در گزارشی با اعلام نگرانی از افزایش تنش در یمن، گفت که درپی درگیری میان عناصر انصارالله وابسته‌به حوثی‌ها و نیروهای صالح، ده‌ها نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More