شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اروپا خواستار نشست شورای امنیت درمورد حمله شیمیایی در سوریه شد

 

اتحادیه اروپا خواستار پاسخ فوری جامعه جهانی و نشست شورای امنیت درمورد حمله شیمیایی در سوریه شد. ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز به‌طور جداگانه، خواستار آن شد که شورای امنیت سازمان ملل، سریعاً جلسه‌ای در این مورد برگزار کند.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه فرانسه، روز یک‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه، در واکنش به حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی سوریه، خواستار آن شد که شورای امنیت سازمان ملل، برای بررسی این موضوع، سریعاً جلسه‌ای برگزار کند.

او ضمن محکوم‌کردن حمله شیمیایی به دوما در سوریه، حملات ۲۴ ساعت اخیر به این شهر را «شرم‌آورترین» نقض موازین بین‌المللی دانست.

لودریان همچنین ضمن اشاره به همکاری‌ فرانسه با دیگر کشورها برای بررسی گزارش‌‌های مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی، افزود که این گزارش‌ها به‌شدت نگران‌کننده‌اند.

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به هشدار قبلی امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهوری کشورش درخصوص هرگونه حمله شیمیایی، گفت که پاریس به تمامی تعهدات خود در مبارزه با منع تکثیر سلاح‌های شیمیایی عمل می‌کند.

در تحولی دیگر در این رابطه، یک روز پس از انتشار گزارش‌های مربوط به حمله شیمیایی در شهر دومای سوریه، اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن متهم‌کردن نیروهای بشار اسد به استفاده از سلاح شیمیایی، خواستار پاسخ فوری جامعه جهانی به این امر شد.

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از تکرار چنین حملاتی در سوریه، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تدابیر لازم را برای شناسایی عاملان این حمله اتخاذ کند و از ایران و روسیه درخواست کرد تا با استفاده از نفوذ خود بر بشار اسد، از تکرار این حملات در آینده جلوگیری کنند.

دولت دمشق ادعاها مبنی بر دست‌داشتن خود در هرگونه حمله شیمیایی در شهر دوما را به‌شدت رد کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More