شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اسرائیل در نوار غزه دیوار زیرزمینی می‌سازد

 

اسراییل با هدف جلوگیری از نفوذ تونل‌هایی که توسط شبه نظامیان حماس حفر می شود، پروژه ساخت دیواری زیر‌زمینی را در نوار غزه آغاز کرده است.

در حال حاضر کارگاه‌های ساختمانی حفره‌هایی را برای نصب سنسور‌ها و تجهیزات دیگر در زمین حفر می‌کنند.

به نظر می‌رسد این حصار امنیتی در طول کل نوار غزه که در حدود ۶۰ کیلومتر است کشیده شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، گادی یارکانی، رئیس شورای محلی و منطقه ای اشکول ، گفت که آغاز این پروژه نشان دهنده رشد جمعیت و استقرار خانواده‌های جوان در این منطقه پس از جنگی ویرانگر با حماس در سه سال پیش بوده است.

وی گفت: "من اعتقاد دارم که ایجاد یک مانع، کار درستی است که باید انجام شود. ساخت این حصار امنیتی پاسخی است به حفر تونل‌ها توسط حماس و مشکلاتی که در اثر وجود این تونل‌ها با آن روبرو هستیم.''  او همچنین افزود: " افزایش میزان توسعه و ساخت و‌ساز در این منطقه باورکردنی نیست."

در جنگی که در سال 2014 میان شبه نظامیان حماس و ارتش اسراییل صورت گرفت، نیروهای حماس از طریق یک شبکه تونلی از نیرو‌های امنیتی اسراییل عبور می‌کردند. هر چند که این شبه نظامیان هرگز نتوانستند به مناطق غیرنظامی دسترسی پیدا کنند، ولی نفوذ آن‌ها مردم محلی را وحشت زده کرد. در طول این درگیری‌ها اسراییل 32 تونل را نابود کرد و پس از آن، حل مساله تهدید ناشی از وجود این تونل‌ها را یکی از اولویت های اصلی دانست.

جزئیات زیادی در مورد این پروژه و چگونگی تکمیل آن تا کنون منتشر نشده است . در یکی از مناطق اجرای این پروژه تابلویی با عنوان '' منطقه نظامی - عبور ممنوع '' نصب شده است.

سرلشکر ایال زمیر، رئیس ستاد فرماندهی جنوب اسرائیل که مسئولیت کنترل غزه را نیزبرعهده دارد، هفته پیش به خبرنگاران گفت که این پروژه حدود دو سال طول خواهد کشید.

او گفت که این دیوار چندین متر ارتفاع  و تا عمق چند متری داخل زمین ادامه داشته و به سنسور‌هایی بسیار پیچیده مجهز شده است. و برای جلوگیری ازایجاد هرگونه تنشی میان حماس و اسراییل این دیوار تماما در داخل خاک اسراییل ساخته شده است.  

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More