شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش فشار بر سناتورهای جمهوری‌خواه برای موافقت با حضور شاهدان در دادگاه استیضاح ترامپ

سناتورهای جمهوری‌خواه در جلسه دوشنبه از سوی همکاران دموکرات‌شان در دادگاه استیضاح ریاست جمهوری، تحت فشار قرار گرفتند تا به شاهدان اجازه حضور در دادگاه بدهند. میت رامنی سناتور جمهوریخواه گفت که احتمال دارد چهار سناتور جمهوری‌خواه خواستار شهادت جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ شوند. 

مجلس سنای آمریکا، پس از یک روز وقفه در جلسات طولانی استیضاح، بعد از ظهر دوشنبه به وقت شرق آمریکا، پنجمین روز دادگاه استیضاح را از سرگرفت و وکلای دونالد ترامپ برای دومین روز می‌توانند از او دفاع کنند. در سه روز اول دادگاه، دادستان‌های مجلس نمایندگان اتهاماتشان را علیه رییس‌جمهور آمریکا تشریح کردند. 

همزمان نیویورک تایمز گزارش داد که جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ در کاخ سفید، در کتابی که هنوز منتشر نشده گفته است که ترامپ از او خواست کمک امنیتی ۳۹۱ میلیون دلاری به اوکراین را منوط به همکاری کیف در تحقیقات درباره بایدن کند. دموکرا‌ت‌هاخواستار احضار بولتون و دیگر شاهدان در دادگاه و شهادت هستند. 

همزمان دونالد ترامپ درباره کتاب بولتون به خبرنگاران گفت که متن پیش‌نویس کتاب جان بولتون را ندیده است. او گفت:‌ «به شما اطمینان می‌دهم که چنین چیزی هرگز به جان بولتون گفته نشده است.» 

مایک پرپیورا، وکیل ترامپ به نقل از رییس‌جمهور اوکراین گفت که وی هرگز احساس فشار نکرده و کمک امنیتی بدون این که تحقیقاتی درباره بایدن صورت بگیرد، پرداخت شده است. 

این در حالی است که جمهوری‌خواهان سنا تاکنون اجازه نداده‌اند که شاهدان در جلسات حاضر شوند. 

 دموکرات‌ها در همین رابطه گفته‌اند که ترامپ از این پول به‌عنوان اهرمی برای جلب کمک یک کشور خارجی استفاده کرده تا به او در مقابله با یک رقیب سیاسی کمک کند. جو بایدن از حزب دموکرات، رقیب عمده ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است. 

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن با نمایندگان دموکرات است، ماه گذشته ترامپ را به اتهام سوءاستفاده از قدرت در مواجهه با اوکراین و مانع‌تراشی در مقابل عملکرد کنگره استیضاح کردند.

این در حالی است که وکلای ترامپ، به نقل از یکی از شاهدان جلسه مجلس نمایندگان گفتند که دولت ترامپ بیش از دولت باراک اوباما به اوکراین کمک کرده است. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More