شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

امارات متحده عربی: آزمایش واکسن کرونای چین ۸۶ درصد موفق بود

وزارت بهداشت امارات متحده عربی می‌گوید آزمایش مرحله انسانی واکسن کرونای ساخت چین در این کشور ۸۶ درصد موفق بوده است.

رسانه‌های دولتی امارات به نقل از وزارت بهداشت این کشور گزارش دادند پس از آزمایش واکسن کرونای چین روی ۳۱ هزار داوطلب در این کشور، مشخص شد این واکسن تا حد «بسیاری» در پیشگیری از ابتلای متوسط و شدید به کووید-۱۹ موثر بوده است.

این رسانه‌ها تاثیر واکسن مورد نظر را ۸۶ درصد اعلام کرده‌‌اند و می‌گویند آزمایش آن هیچ‌گونه نگرانی ایمنی برای داوطلبان در پی نداشته است.

پیش از این شرکت‌ آمریکایی مدرنا از تاثیر ۹۵ درصدی واکسن‌هایش خبر داده و آن را یک موفقیت خوانده بود. شرکت فایزر آمریکا و بیون‌تک آلمان هم میزان موفقیت واکسن مشترک خود را همین مقدار اعلام کردند.

 وزارت بهداشت امارات اشاره کرده که موفقیت واکسن چینی کرونا راه را برای استفاده و تزریق عمومی آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بازگشایی اقتصاد آن‌ها هموار می‌کند.

این واکسن که توسط واحد سینوفارم گروه بیوتکنولوژی ملی چین تولید شده، در حال حاضر برای صدها هزار نفر تحت مجوز اضطراری در این کشور تجویز شده است، اما هنوز مجوز استفاده عمومی از هیچ نهاد دارویی را ندارد.

واکسن چینی با استفاده از نسخه غیرفعال ویروس کرونا با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن انسان برای مبارزه با آن ساخته شده است. این محصول از اولین واکسن‌های نامزد مقابله با این بیماری بود که تنها چهار ماه پس از آغاز شیوع بیماری در ووهان، وارد مرحله نهایی حساس آزمایشات انسانی شد.

پایگاه خبری بلومبرگ در همین زمینه اشاره کرده که این میزان موفقیت، واکسن چین را تبدیل به یک گزینه بالقوه برای توزیع در کشورهای در حال توسعه می‌کند.

شی جین‌پینگ،‌ رییس‌جمهوری چین،‌ پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که این واکسن در راستای تلاش برای بازسازی تصویر کشورش پس از شیوع کرونا به یک «کالای عمومی جهانی» تبدیل شود.

کشورهایی از جمله اندونزی و پاکستان تاکنون قراردادهایی با چین برای خرید دوزهای این واکسن امضا کرده‌اند.

چین دو گزینه واکسن در حال آزمایش دیگر هم دارد؛ یکی از آن‌ها از سوی شرکت بیوتکنولوژی سینوواک در پکن در دست آزمایش است. ‌وزارت بهداشت ترکیه نیز اعلام کرده نخستین محموله این واکسن را در ماه جاری میلادی دریافت می‌کند.

در حالی که واکسن‌های مدرنا و فایزر-بیون‌‌تک حد بالاتری از موفقیت را نشان داده‌اند، توزیع آن‌ها در برخی کشورها به دلیل سختی نگهداری آن در شرایط دمای پایین یک چالش به حساب می‌آید. واکسن چین می‌تواند در دمای معمول یخچال نگهداری و منتقل شود.

اکنون مقام‌های ابوظبی با تکیه بر این نتایج می‌گویند قرار است در همکاری با مقام‌های محلی تمام فعالیت‌های اقتصادی،‌ گردشگری و فرهنگی در این کشور را تا دو هفته آینده بازگشایی کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More