شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران نقش خود در حمله موشکی به فرودگاه ریاض را رد کرد

 

مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران، در مورد اظهارات رییس جمهور آمریکا مبنی بر« مشارکت ایران در اصابت موشک نیروهای حوثی به فرودگاه عربستان» واکنش نشان دادند.

سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، ضمن تکذیب «نقش ایران در اصابت موشک نیروهای مخالف دولت یمن به فرودگاه ملک خالد عربستان» گفت: «دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مساله را رد می‌کنیم.»

خبرگزاری سبا وابسته به حوثی‌ها در یمن شامگاه روز شنبه ۱۳ آبان اعلام کرد که یک موشک بالستیک به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض پایتخت عربستان پرتاب کرده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این اقدام نیروهای حوثی، مسوولیت آن را متوجه ایران دانست.

به گزارش ایسنا، امیر حاتمی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی دراین باره در حاشیه مراسم ترحیم پدر سردارسلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، گفت: «مگر کسی از آمریکا سوال می‌کند که شما چه چیزی در اختیار عربستان قرار می‌دهید.» وی افزود :« بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ داد امریکا ایران را متهم کند.»

هم‌زمان در حاشیه این مراسم، سرلشگر عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز اعلام کرد که «ایران امکان انتقال موشک به یمن را ندارد.»

به گفته جعفری، موشک‌های نیروهای حوثی‌ «برای خودشان است که بازسازی و برد آن را زیاد کرده‌اند.»

فرمانده سپاه، حرف‌های ترامپ را «حرف‌های «غلط »،«بی اساس و دروغ» دانسته و افزود: «این مورد هم از این دست حرف‌هاست.»

روز یکشنبه ۱۴آبان۷ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به حمله موشکی به فرودگاه ملک‌خالد عربستان گفت که به عقیده او، پرتاب موشک از یمن به عربستان، کار ایران بوده است و سیستم‌های آمریکایی مستقر در عربستان سعودی این موشک را ساقط کرده‌اند. او در مورد تجهیزات آمریکایی افزود که هیچ کشوری قادر به تولید آنچه آمریکا می‌سازد نیست و این تجهیزات در نقاط مختلف جهان استفاده می‌شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More