شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

با افزایش بحران موشکی، مقام ارشد سازمان ملل راهی کره شمالی شد

 

برای نخستین بار در هفت سال گذشته، سازمان ملل متحد یک مقام ارشد خود را برای کاهش تنش میان کره شمالی و جامعه بین‌المللی به این کشور فرستاده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جفری فلتمن نخستین دیپلمات برجسته سازمان ملل می‌باشد که از سال 2010 تا امروز یک هفته پس از تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی راهی این کشور می‌شود.
کره شمالی هفته گذشته اعلام کرده بود که موشک‌های بالستیکی که مورد آزمایش قرار داد ، اکنون می‌توانند خاک آمریکا را هم مورد اصابت قرار دهند.
جفری فلتمن شب گذشته نخست وارد فرودگاه بین‌المللی بیجینگ شد و از آنجا امروز صبح با پرواز هواپیمای شرکت Air Koryo کره شمالی به پیونگ‌یانگ وارد شده است.
روز گذشته ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی نیز بزرگترین مانور مشترک نظامی خود را در شبه‌جزیره کره آغاز کردند. کره شمالی انجام این مانور را "تحریک همه‌جانبه جنگ" از سوی آمریکا خوانده است.
در این مانور مشترک که "آمادگی برتر" (Vigilante Ace) نام‌گذاری شده، بیش از 230 هواپیمای جنگنده آمریکا و ده‌ها هزار سرباز از دو کشور حضور دارند.
همزمان امروز، وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرده است که شرایط شبه‌جزیره کره اکنون "شدیداً حساس می‌باشد و طرفین باید ضمن پرهیز از تحریک یکدیگر تصمیم به کاهش زمینه‌های تنش جاری بگیرند."

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More