شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بحرین از دستگیری یک هسته «تروریستی» خبر داد

 

سرلشکر طارق بن‌حسن الحسن رئیس سازمان امنیت عمومی بحرین، شامگاه روز پنج‌شنبه هشتم تیرماه، از دستگیری یک هسته «تروریستی» در این کشور خبر داد.

سایت وزارت کشور بحرین، به نقل از رئيس سازمان امنیت عمومی این کشور گزارش داد که عناصر این هسته پنج نفره به نام «الفاس» در ساختمانی در منطقه‌ی «الدیر» سکونت داشتند و آنجا را به انباری برای نگهداری بمب‌های آماده و ساخت مقادیر زیادی مواد منفجره، تبدیل کرده بودند.

الحسن افزود:  بررسی‌ها نشان می‌دهد که عناصر این هسته که  به گردان اشتر وابسته است، پیش‌تر در برنامه‌ریزی و انجام عملیات «تروریستی» علیه نیروهای امنیتی شرکت داشته‌اند.

وزارت کشور بحرین مشخصات افراد دستگیر شده را به این ترتیب منتشر کرد :

۱- سید احمد مهدی کاظم (۲۰ ساله) دانشجوی تربیت بدنی در دانشگاه بحرین. وی به ایران سفر می‌کرد. موسوی پیشتر به اتهام حمله به پلیس محکوم شده بود.

۲- عیسی حسن عیسی علی (۲۰ ساله) دانشجو . وی چندین بار به سوریه سفر کرده است.

۳- علی داود احمد (۱۹ ساله). وی در  پادگان‌ گردان‌های «حزب الله عراق» آموزش نظامی دیده است.

۴- حسن شاکر حسن علی (۲۱ ساله) وی به عراق سفر کرده و در آنجا آموزش نظامی دیده است.

۵- میثم علی حسن علی حسن، (۲۰ ساله) پیش از این به اتهام مشارکت در فعالیت‌های «تروریستی» محکوم شده بود. هنگام دستگیری، به همراه وی مقادیری مواد انفجاری C۴ و نیز ۵۲ کیلوگرم TNT، کشف و ضبط شده است.

دادگاه جنایی بحرین در شانزدهم خرداد گذشته، دو تن از مخالفان را به اتهام فعالیت‌های «تروریستی» به اعدام محکوم کرد و شماری دیگر از متهمان این پرونده را به حبس‌های دراز مدت  محکوم کرد.

اعترضات سال ۲۰۱۱ در چند کشور عربی، که به «بهار عربی» شهرت یافت، به بحرین هم کشیده شد. معترضان که اغلب آنها را شیعیان تشکیل می‌دادند، خواستار برقراری نظام سلطنت مشروطه شدند. برخی از این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

بحرین در پی این اعتراضات، ایران را به حمایت از مخالفان شیعه متهم کرد. تهران این اتهام را رد می‌کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More