شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
مک‌آرتور به قتل هشت نفر ازجمله مجید کیهان و سروش محمودی اعتراف کرد

بروس مک‌آرتور، به قتل مردان همجنس‌خواه تورنتو اعتراف کرد

 

بروس مک‌آرتور، ۶۷ ساله و قاتل‌زنجیره‌ای مردان محله رنگین‌کمانی (Gay village) تورنتو، روز سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه، هشت مرتبه در مقابل قاضی ایستاد و درمورد اتهام قتل و ناپدیدشدن هشت نفر، گفت «گناهکارم».

او سال گذشته از دادگاه خواسته بود تا جلسات مقدماتی (preliminary hearing) دادگاه را برگزار نکنند.

در این جلسات، دادستان بایستی به قاضی اثبات کند که مدارک کافی علیه متهم در اختیار دارد و برپایه آن‌ها دادگاه ارزش برگزاری خواهد داشت. متهم در این جلسات ساکت است و از خود دفاع نمی‌کند.

بدین‌شکل مک‌آرتور راه را برای این باز کرد که بگوید گناهکار است.

او این هفته اعتراف کرد که در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ میلادی اسکندراج ناوارتنم، ۴۰ ساله و سریلانکایی‌تبار؛ سروش محمدی، ۵۰ ساله و ایرانی‌تبار؛ دین لیزوویک ۴۷ ساله؛ عبدالبصیر فیضی، ۴۲ ساله؛ مجید کیهان، ۵۸ ساله و افغان‌تبار، سلیم اِسِن، ترکیه‌ای‌تبار، اندرو کینزمن ۴۹ ساله و کیریشنا کومار سریلانکایی‌تبار را به قتل رسانده است.

 

 

بیشتر این مردان در محدوده خیابان چرچ (Church Street) در داون‌تاون شهر تورنتو در استان اونتاریوی کانادا، ناپدید شده بودند.

پلیس تورنتو از اعتراف مک‌آرتور اعلام خوشحالی کرده است. چون مدارک کافی برای ارتباط مک‌آرتور به قتل شش نفر وجود نداشت، دادستان او را برای دو فقره قتل و شش مورد ناپدیدی متهم کرده بود.

دیوید دیکنسون، از پلیس تورنتو به سی‌ان‌ان گفت: «ما، هم خودم و هم تیم تحقیق پلیس خوشحالیم که آقای مک‌آرتور امروز اعلام گناهکاری کرد و جامعه و خانواده قربانیان را از یک دادگاه طولانی نجات داد.»

دیکنسون گفت: «فکر می‌کنم این بهترین نتیجه ممکن (این دادگاه) برای جامعه و خانواده قربانیان بود.»

پلیس هنوز نمی‌داند انگیزه مک‌آرتور از این قتل‌ها چه بوده است.

مک‌آرتور که فروشنده و همچنین طراح بود، جنازه این افراد را در گلخانه‌اش تکه‌تکه و تکه‌هایشان را در مکان‌های مختلف ازجمله در گلدان‌هایش پنهان کرده بود.

پلیس در تورنتو برای یافتن جنازه‌های احتمالی بیشتر، یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های جست‌وجو در تاریخ این شهر را انجام داد و به تمامی مکان‌هایی رفت که در دست‌کم ۱۰ سال اخیر، مک‌آرتور برای کارهای طراحی و باغبانی در آنها کار کرده بود.

دوشنبه ۴ فوریه، جلسات دادگاه ادامه پیدا خواهد تا حکم مک‌آرتور اعلام شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More