شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برگزاری سومین شب گردهمایی دموکرات‌ها و معرفی رسمی کاملا هریس به عنوان معاون بایدن

در سومین شب گردهمایی مجازی دموکرات‌ها، کاملا هریس رسما به عنوان نامزد معاونت ریاست‌جمهوری این حزب معرفی شد و اشخاصی همچون هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین، باراک اوباما، رییس‌جمهوری سابق و نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا، در حمایت از نامزدی جو بایدن برای ریاست‌جمهوری صحبت کردند.

سومین شب گردهمایی مجازی دموکرات‌ها با تمرکز بر بحث خشونت با اسلحه و تغییرات اقلیمی آغاز شد و در ادامه طرفداران جو بایدن از سیاست‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ انتقاد کردند و خواستار تغییر وضعیت موجود شدند.

در ادامه گردهمایی مجازی دموکرات‌ها، جمعی از فعالان حقوق زنان از مسائل پیش روی زنان آمریکا، از جمله سطح درآمد پایین‌تر، صحبت کرده و حمایت خود را از نامزدی جو بایدن اعلام کردند.

باراک اوباما، رییس‌جمهوری سابق آمریکا، در گردهمایی مجازی دموکرات‌ها گفت: «ما به رییس‌جمهوری احتیاج داریم که برای رفاه و ایمنی همه مردم آمریکا احساس مسئولیت کند.»

اوباما افزود: «ما به رییس‌جمهوری نیاز داریم که از این دموکراسی محافظت کرده و از ایده‌آل‌ها و آزادی‌هایی که مردم آمریکا برای آنها تلاش کرده‌اند و زندان رفته‌اند دفاع کند.»

رییس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «در اوایل امیدوار بودم دونالد ترامپ به خاطر کشورمان اندکی علاقه نشان داده و کارش را جدی بگیرد و برای دموکراسی‌ که به دستان او سپرده شده اندکی احترام نشان دهد.

اوباما گفت که «ترامپ به مدت چهار سال هیچ علاقه‌ای نشان نداد که از قدرت گسترده‌اش برای کمک به هر کسی جز خودش و دوستانش استفاده کند.»

او افزود: «ترامپ نتوانسته در سمت خود رشد کند چون توانایی‌اش را ندارد و پیامدهای این موضوع بسیار شدید بوده است. ترامپ از سمت ریاست‌جمهوری به عنوان یک شو تلویزیونی برای جلب توجهی که به شدت تشنه آن است استفاده کرده است.»

اوباما با تمجید از خصوصیات شخصیتی بایدن گفت: «چیزی که در بایدن ستایش می‌کنم مقاومت او و هم‌دلی او با دیگران است. او سوگواری های زیادی را تجربه کرده و همه افراد برای او اهمیت دارند.»

او افزود: «جو بایدن به من کمک کرد رییس‌جمهور بهتری باشم و او تجربه و خصوصیات شخصیتی لازم برای تبدیل آمریکا به کشوری بهتر را دارد.»

اوباما همچنین اقدام بایدن در انتخاب کاملا هریس به معاونت خود را «انتخابی ایده‌آل» توصیف کرد و گفت هریس آمادگی زیادی برای انجام این مسئولیت  دارد.

رییس‌جمهوری سابق آمریکا با اذعان به اینکه «قانون اساسی ما یک سند کامل نبوده» گفت در عین حال این قانون اساسی حاوی مطالبی است که نسل‌های آینده را راهنمایی می‌کند و ما را به دموکراسی‌ای می‌رساند که از طریق آن بتوانیم به بالاترین ایده‌آل‌های خود برسیم.»

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا، در گردهمایی مجازی دموکرات‌ها گفت: «ای کاش دونالد ترامپ می‌دانست چطور باید ریاست‌جمهوری کند، زیرا آمریکا اکنون به رییس‌جمهور نیاز دارد.»

هیلاری کلینتون از اقدام بایدن در انتخاب کاملا هریس به عنوان معاون خود حمایت کرد و گفت این تیم می‌تواند آمریکا را از «لبه سقوط» نجات دهد.

کلینتون گفت: «در صورتی‌که که ترامپ پیروز شود چیزهایی مانند خدمات درمانی، مشاغل، جان عزیزانمان، نقش زهبری ما در جهان و حتی اداره پست ما به خطر خواهند افتاد.»

او در خطاب به مردم آمریکا گفت: «برای برگزاری انتخابات صادقانه رای بدهید که در آن کشورهای خارجی متخاصم رییس‌جمهور شما را انتخاب نکنند.»

کلینتون هشدار داد دموکرات‌ها به آرای زیادی نیاز دارند تا «ترامپ نتواند راه خود را به سوی پیروزی باز کرده و آن را برباید.»

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در این گردهمایی مجازی صحبت کرد. او با اشاره به طرح‌های کنگره برای کاهش هزینه‌های درمانی، افزایش حقوق‌ها، چگونگی رفتار پلیس، برابری حقوق دگرباشان، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از خشونت با اسلحه گفت: «اما دونالد ترامپ و میچ مک‌کانل در مقابل آنها ایستاده‌اند.»

پلوسی همچنین با انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با کرونا گفت: «دولت ترامپ به جای نابود کردن کرونا تلاش می‌کند قانون هزینه‌های درمانی ارزان را نابود کند.»

پلوسی با دفاع از انتخاب کاملا هریس به عنوان معاون جو بایدن گفت: «هریس همان معاون رییس‌جمهوری است که ما الان به آن نیاز داریم. او به قانون اساسی متعهد است و در دفاع از آن هوشمندانه عمل می‌کند.»

الیزابت وارن، نماینده سنا و یکی از نامزدهای انتخاباتی دموکرات در مرحله مقدماتی، در گردهمایی مجازی دموکرات‌ها گفت جو بایدن در زمینه اشتغال‌زایی به‌ویژه در حوزه انرژی‌های پاک، افزایش تامین اجتماعی و بخشش میلیاردها دلار از وام‌های دانشجویی برنامه‌های بسیار خوبی دارد.

وارن گفت جو بایدن قصد دارد اقشار ثروتمند را ملزم کند که دین خود را به اقتصاد پس بدهند، شرکت‌های بزرگ را پاسخگو کرده و نابرابری‌های نژادی را از بین ببرد.

او همچنین با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مراقبت از کودکان به خانواده‌های آمریکایی گفت: «جو بایدن امکان دسترسی به خدمات مراقبت از کودکان را برای همه خانواده‌ها فراهم خواهد کرد.»

در قسمت پایانی این گردهمایی، کاملا هریس، ضمن پذیرش معاونت جو بایدن، در گردهمایی مجازی دموکرات‌ها گفت: «در اینجا اقدام شما در نامزد کردن من به عنوان معاون ریاست‌جمهوری آمریکا را می‌پذیرم.»

هریس گفت: «اگر چه ما در آمریکا، در همه موارد موافق هم نیستیم، اما در این اعتقاد بنیادین که هر انسانی ارزشی بی‌پایان دارد و لایق همدلی، وقار و احترام است، با هم متحد هستیم.»

معاون بایدن با اشاره به اینکه جامعه رنگین‌پوست آمریکا از کرونا آسیب بیشتری دیده، گفت: «این در نتیجه نژادپرستی سیستماتیک است.»

هریس گفت: «هیچ واکسنی برای نژادپرستی وجود ندارد. ما باید دست به اقدام بزنیم. تا همه ما آزاد نباشیم هیچ‌کس آزاد نیست.»

او تاکید کرد: «ما باید رییس‌جمهوری را انتخاب کنیم که کاری متفاوت کرده و همه ما را از هر نژادی گرد هم بیاورد تا به آینده‌ای برسیم که همه ما می‌خواهیم. ما باید جو بایدن را انتخاب کنیم.»

هریس با اشاره به اهمیت ویژه‌ای که بایدن برای زنان قائل است، گفت: «بایدن همان رهبری است که قانون مقابله با خشونت علیه زنان را نوشته است.»

هریس ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ گفت: «جو بایدن اعتقاد دارد که ما باید در کنار دوستان و مقابل دشمنانمان بایستیم.»

در بخش دیگری از کنفرانس مجازی دموکرات‌ها، میشل لوهام گریشام، فرماندار نیومکزیکو، با حمایت از نامزدی جو بایدن گفت در صورت پیروزی بایدن، آمریکا به پیمان‌نامه سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی باز می‌گردد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More