شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بلومبرگ: آتش‌سوزی لندن شکاف‌های طبقاتی کشور را آشکار کرد

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی امروز جمعه ۲۶ خرداد می‌نویسد آتش‌سوزی مهیب این هفته در یک ساختمان مسکونی ۲۴ طبقه که به مرگ ۱۷ نفر و زخمی و ناپدید شدن صدها نفر دیگر منجر شده است به نوعی شکاف‌های طبقاتی در انگلیس را آشکار کرده است.

بلومبرگ می‌نویسد: «ساختمان سیاه و دودگرفته‌ای که از محل زندگی صدها شهروند انگلیسی در منطقه غرب لندن بر جای مانده است به گفته اهالی محل یادآور همه غفلت‌ها و کمبودهایی است که متوجه این شهر شده است.

مردم وحشت‌زده و عمیقاً متأثر در این قسمت شهر لندن که برخی از آنها هنوز به دنبال یافتن عزیزانشان هستند می‌گویند آنها سال‌ها از غفلت دولت مرکزی برای رسیدگی به نیازهایشان در اثر قطع کمک‌های دولت به شهرداری‌ها و سیاست‌های ریاضت‌کشی رنج برده‌اند. در هفت سال گذشته خدمات دولتی در برخی از مناطق لندن به حداقل خود رسیده‌اند.

سارا که یک زن بازنشسته است و در لندن متولد و بزرگ شده است می‌گوید برنامه ریاضت‌کشی دولت محافظه‌کاران هم در آتش این ساختمان سوخته است.

او می‌گوید: «ما دیگر به این ساختمان نگاه نمی‌کنیم. این یک قبرستان بزرگ و سوخته است.»

به گفته بلومبرگ، «انگلستان حتی پیش از آغاز برگزیت کشوری با شکاف‌های عمیق طبقاتی بود که استانداردهای زندگی شهروندان آن با نابرابری‌های گوناگون مواجه بود. برگزیت این شکاف‌ها را عمیق‌تر و به صحنه آورده است. ترزا می نتوانسته بود خشم و نارضایتی مردم کشور از این فاصله‌های طبقاتی را درک کند و به انتخابات زودرس برای ادامه قدرت حزب خود دست یازد. اما اکنون او با بریتانیایی روبروست که ضد سیستم حاکم شده است و رأی‌دهندگان او را تنبیه کرده‌اند.»

یکی از نجات‌یافته‌گان از این آتش‌سوزی مهیب غفلت در رسیدگی به بالا بردن استانداردهای ایمنی در ساختمان‌هایی که اکثراً افراد ناتوان و بیکار در آن زندگی می‌کنند را با 'جنایت' علیه آنها برابر ساخته است.

سوران کریمی می‌گوید: «آنهایی که به علت قطع بودجه‌های دولتی و اجرای سیاست ریاضت‌کشی مسبب این آتش‌سوزی هستند باید محاکمه جنایی شوند.»

رهبر حزب کارگر جرمی کوربین امروز اعلام کرد دولت باید قانونی بگذارد که خانه‌های مجلل و آپارتمان‌های لوکس لندن که خالی هستند باید رایگان به بازماندگان قربانیان این آتش‌سوزی داده شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More