شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقام‌های دبی: آتش‌سوزی کشتی در بندر جبل علی، حادثه و ناشی از انفجار یک کانتینر بود

یک کشتی که در حال پهلو گرفتن در بندر جبل علی بود شامگاه چهارشنبه در اثر انفجار یکی از کانتینرهایش دچار آتش‌سوزی و بخشی از یکی از اسکله‌های این بندر نیز در اثر این انفجار آسیب دید ولی به گفته مقام‌های دبی این انفجار مصدومی نداشته است.

مقام‌های دبی شامگاه چهارشنبه شانزدهم تیرماه گفتند که یکی از کانتینرهای موجود روی یک کشتی تجاری که در حال پهلو گرفتن در یکی از اسکله‌های بندر جبل علی بود، دچار انفجار شد.

درپی انفجار این کانتینر علاوه بر وقوع آتش‌سوزی در کشتی که حامل آن بود، بخشی از اسکله بندر جبل علی نیز دچار آتش‌سوزی شد و دفتر رسانه‌ای دولت دبی گفت که نیروهای دفاع مدنی، آتش‌سوزی ناشی از انفجار کانتینر در کشتی را به سرعت مهار کردند.

به نوشته شبکه العربیه، شدت این انفجار به حدی بود که تا مناطق وسیعی صدای آن به گوش رسید و برخی از ساکنان مناطق مسکونی نیز لرزش ناشی از این انفجار را حسن کردند.

با این حال به گفته مقام‌‌های دبی، انفجار و آتش‌سوزی کانتینر در این کشتی تجاری هیچ مصدومی نداشته است.

تاکنون دلیل وقوع انفجار کانتینر موجود روی این کشتی در بند جبل علی اعلام نشده است و رییس دفتر رسانه‌ای دولت دبی نیز گفت كه دلیل وقوع این انفجار در دست بررسی است. این مقام دولت دبی تاکید کرد که یكی از محموله‌های این کشتی حاوی موارد اشتعال‌زا بوده است.

مقام‌های دبی همچنین انفجار و آتش‌سوزی در این کشتی را یک «حادثه» خوانده و تاکید کردند که آتش‌سوزی در یک کشتی در بندر جبل علی «حادثه‌ای بوده که می‌تواند در هر جایی» رخ دهد.

پلیس دبی نیز اعلام کرد که در آتش‌سوزی این کشتی در بندر جبل علی هیچ مواد رادیواکتیوی وجود نداشته و این حادثه ممکن است در اثر اصطکاک یا گرمای شدید هوا رخ داده باشد.

به گفته مقام‌های دبی، آتش‌سوزی شامگاه چهارشنبه این کشتی، باعث تغییر یا تاخیر در ناوبری کشتی‌ها در بندر جبل علی نشده است.

بندر جبل علی، یک بندر بزرگ در جنوب دبی و محل پهلو گرفتن ده‌ها کشتی است اما مقام‌های دبی گفتند که انفجار کانینتر و آتش‌سوزی این کشتی در اسکله‌ای دور از خط اصلی ناوبری این بندر رخ داد و به همین دلیل هیچ کشتی دیگری آسیب ندیده و اختلالی در ناوبری کشتی‌های دیگر نیز رخ نداده است.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More