شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تحقیق درباره فرارهای مالیاتی به ملکه بریتانیا رسید

 

افشای اسناد محرمانه جدید در مورد فرارهای مالیاتی از سوی صاحب‌منصبان حکومتی و سرمایه‌داران اکنون به نام الیزابت دوم ملکه بریتانیا رسیده است.

روزنامه گاردین روز دوشنبه 15 آبان ماه در گزارشی در مورد ' اسناد پارادایس' می‌نویسد: «اسناد منتشره در مورد حساب‌های بانکی در مناطق بدون اخذ مالیات نشان می‌دهد که ثروتمندان و طبقات حاکمه در سراسر جهان، از جمله ملکه الیزابت به طور مخفیانه ثروت‌های خود را از دسترس پرداخت مالیات به دور نگه داشته‌اند.

جزئیات این افشاگری که این هفته منتشر می‌شود. پس از یک تحقیق گسترده قضایی در مورد امپراتوری بانک‌های خصوصی و برون‌مرزی منجر به بر ملا شدن 13/4 میلیون سند شده است که نشان می‌دهد چگونه کمپانی‌های ثروتمند و افراد بانفوذ بدون پرداخت مالیات از ثروت‌های خود به دقت مراقبت می‌کنند.

این اسناد که توسط روزنامه آلمانی 'زوددویچه تسایتونگ' منتشر شده و در اختیار کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران پرسشگر قرار گرفته است 19 مرکز مهم پنهان کردن سرمایه‌های بین‌المللی را که به 'بهشت مالیاتی' شهرت دارند برملاء کرده است. این اسناد اکنون در اختیار گاردین ، بی‌بی‌سی و نیویورک تایمز قرار گرفته است.

این اسناد افشاگر موارد زیر است:

• میلیون‌ها پوند از سرمایه و درآمدهای خصوصی ملکه الیزابت در یک صندوق پولی در جزایر کیمن نگهداری می‌شده است و بخشی از این پول به یک فروشگاه بزرگ داده شده است که متهم است از خانواده‌های فقیر و افراد آسیب‌پذیر سوءاستفاده مالی کرده است.

• برخی از اعضای کابینه ترامپ از جمله ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در خرید و فروش سهام و پرداخت پول‌های کلان به یک کمپانی که سهام‌دار عمده آن داماد ولادیمیر پوتین است دست داشته‌اند.

• فیس‌بوک و توئیتر صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری را در شرکت‌های خود به دست آورده‌اند که پرداخت‌کنندگان آنها مؤسسات روسی بوده‌اند.

• صندوق سرمایه‌گذاری در جزایر کیمن به مدیریت مسئول امور مالی جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اداره می‌شود.

• 450 میلیون دلار حساب در یک بانک برون مرزی متعلق به لُرد اشکرافت انگلیسی است.

• میلیاردها دلار از پول‌های سپرده شده به این بانک‌های برون مرزی در دست میلیاردرهای روسی بوده است که در باشگاه‌های فوتبال آرسنال و اورتون سهام خریده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More