شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: بایدن با تقلب در انتخابات پیروز شده است

 

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه در توییتی نوشت که جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری برنده شد چون انتخابات با تقلب همراه بود؛ رسانه‌های آمریکایی این توییت را به منزله نخستین پذیرش نسبت به پیروزی بایدن قلمداد کردند اما ترامپ ساعتی بعد نوشت هیچ چیز را نپذیرفته و راهی دراز در پیش است.

ترامپ در دو توییت اولیه خود اعتراضات قبلی‌اش درباره «تقلب» در انتخابات را تکرار کرده و نوشته بود به این دلیل دموکرات‌ها در روند انتخابات «موفق شدند» و بایدن «پیروز شد» چون تقلب روی داد.

شماری از رسانه‌ها با استناد به محتوای این دو توییت گزارش دادند که ترامپ برای نخستین بار پیروزی رقیبش را پذیرفته است.

با این حال او در توییتی جدیدتر نوشت: بایدن «فقط از نظر رسانه‌های تقلبی پیروز شد. من هیچ چیز را نپذیرفتم. راهی دراز در پیش داریم. این انتخاباتی با تقلب بود.»

ترامپ در توییت قبلی‌اش نوشته بود بایدن پیروز شد «چون انتخابات با تقلب بود، هیچ یک از ناظران آرا اجازه نظارت نداشتند، ثبت و ضبط آرا را دامینیون انجام داد که یک شرکت خصوصی متعلق به چپ‌های افراطی و با سابقه‌ای بد و با تجهیزاتی افتضاح است.»

دونالد ترامپ در روزهای اخیر بارها در توییت‌ها و اظهاراتش به «تقلب» در انتخابات اشاره کرده و صراحتا از «پیروزی» خود با فاصله زیاد خبر داده است.

توییت‌های روز یکشنبه ترامپ، مانند بسیاری دیگر از توییت‌های اخیر او، بلافاصله از سوی توییتر برچسب «ادعای بحث‌برانگیز» دریافت کرد.

بر اساس آخرین نتیجه شمارش آرای انتخابات که خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرده، جو بایدن با ۲۹۰ رای الکترال پیروز انتخابات معرفی شده و دونالد ترامپ ۲۳۲ رای الکترال به دست آورده است.

با این حال، برخی رسانه‌های دیگر آرای ایالت‌های بیشتری را نیز به بایدن داده و مجموع آرای او را ۳۰۶ رای الکترال اعلام کرده‌اند.

رهبران بسیاری از کشورهای جهان و همچنین مقام‌های سازمان‌های بین‌المللی پیروزی بایدن را به او تبریک گفته‌اند.

با این حال شماری از تحلیلگران و رسانه‌ها به موضوع احتمال کارشکنی دولت ترامپ در انتقال قدرت به بایدن اشاره کرده‌اند.

ترامپ روز شنبه در حالی که کاخ سفید را به مقصد زمین گلف ترک می‌کرد، سوار بر خودرویش در میان صدها نفر از هوادارانش که در مرکز واشینگتن تجمع کرده بودند، حضور یافت. تجمع‌کنندگان شعارهایی از جمله «چهار سال دیگر، چهار سال دیگر» سر می‌دادند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More