شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ دستور تحقیق در مورد افشای اطلاعات بمب‌گذاری منچستر را صادر کرد

 

دونالد ترامپ ضمن محکوم کردن افشای اطلاعات محرمانه و امنیتی در مورد بمب‌گذاری در شهر منچستر از وزارت دادگستری آمریکا خواسته است تا در مورد این مسأله تحقیق و به کاخ سفید گزارش ارائه کند.

نیویورک تایمز در این باره می‌نویسد: «پرزیدنت ترامپ در پی شکایت تریزا می نخست‌وزیر بریتانیا در مورد نشر اطلاعات حساس ضدتروریستی از سوی رسانه‌های آمریکا گفت وی شدیداً از اتهام افشای این اطلاعات حساس ضدتروریستی از سوی رسانه‌های آمریکا عصبانی است.»

ترامپ می‌گوید: «این افشاگری‌ها مدت‌های مدید است که ادامه داشته است و دولت من به تحقیق در مورد چگونگی و عوامل آن خواهد پرداخت. درز این اطلاعات محرمانه خطری جدّی را متوجه امنیت ملی ما می‌کند.

من از وزارت دادگستری و سایر نهادهای مربوطه دولتی خواسته‌ام تا یک بازنگری کامل در این‌باره به عمل بیاورند و در صورت لزوم کسانی را که مرتکب این اعمال شده‌اند تا سر حد قانونی ممکن مورد پیگرد قضایی قرار دهند.»

به گفته نیویورک تایمز، بحران افشای اطلاعات محرمانه از سوی سازمان‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا از روز نخست ریاست جمهوری ترامپ چون سایه‌ای وی را دنبال می‌کرده است.

وی عاملین این افشاگری‌ها را «جنایتکار» خوانده است. با این حال درمورد بمب‌گذاری در منچستر موضوع حساس مبارزه با تروریسم و در خاک یک کشور متحد نزدیک آمریکا صورت گرفته است.

روزنامه نیویورک تایمز با دسترسی به این اطلاعات محرمانه عکس‌های صحنه بمب‌گذاری و حتی نوع بمب استفاده شده توسط سلمان عابدی تروریست مسئول این جنایت را دیروز منتشر کرده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More