شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تهدیدهای کره شمالی به تغییر سیاست پاسیفیسم ژاپن می‌انجامد

 

شلیک موشک کره شمالی به سوی خاک ژاپن در هفته گذشته به سیاست پاسیفیسم (صلح‌جویی) سنّتی در این کشور خاتمه می‌دهد.

خبرگزاری فاکس نیوزدر گزارشی امروز شنبه 11 شهریور ماه از ژاپن می‌نویسد: «توکیو اکنون به بازبینی سیاست سنّتی پاسیفیسم خود که بر مبنای مخالفت با شرکت در جنگ و خونریزی و اعتقاد به آشتی‌گرایی می‌باشد دست زده است.

برخی از رهبران ژاپن می‌گویند پس از تهدید و شلیک موشک کره شمالی به سوی این کشور در هفته گذشته، اکنون وقت بازبینی این سیاست و روش ملی مردم ژاپن در مواجهه با تهدیدات جنگی فرا رسیده است.

این بازنگری در امور دفاعی می‌تواند به تجهیز ژاپن به تسلیحات ویژه حمله‌های پیشگیری‌کننده و خرید موشک‌های دوربرد منجر شود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر، ژاپن شلیک موشک از سوی کره شمالی را عملی 'جنون‌آمیز' خوانده است که صلح منطقه را به شدت تهدید می‌کند.

روزنامه لیبرال ژاپن در واکنش به اخبار مربوط به تجهیز ارتش ژاپن به تسلیحات جدید نوشته است: «آیا ما باید خود را به سلاح‌های پیشگیری کننده از حملات دیگران مجهز کنیم؟ اما آیا خود این تصمیم به این معنی نیست که ما باید اول آنها را هدف قرار دهیم تا مورد هدف آنها قرار نگیریم؟

در مقابل روزنامه تایمز ژاپن می‌نویسد: «وزیر دفاع ایتسونوری اونودرا معتقد است ژاپن می‌باید هر تصمیمی را در این مورد باتوجه به حفظ امنیت مردم کشور خود و افزایش توانایی‌های نظامی مشترک با آمریکا بگیرد.»

یک روز پس از شلیک موشک کره شمالی به سوی خاک ژاپن، دولت این کشور یک بودجه بی‌سابقه 45 میلیارد دلاری را برای خریدهای جدید نظامی تصویب کرد.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More