شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تهدید رهبر حوثی‌ها مبنی‌بر هدف قرار دادن نهادهای سعودی و امارات

 

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن، وابسته‌به حوثی‌ها، امروز سه‌شنبه بیست وهشتم آذر، ساعاتی پس از پرتاب موشک به ریاض، در سخنانی، تأکید کرد که گروه او، مراکز رسمی و تأسیسات عربستان سعودی و امارات را هدف قرار خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالملک الحوثی گفت که موشک‌های بالستیک آن‌ها، به قصر الیمامه ریاض در پایتخت سعودی رسیده است.  

رهبر حوثی‌ها در سخنرانی خود که از تلویزیون المسیره پخش شد، گفت که گروهش به حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری سعودی، پاسخ خواهد داد و تأسیسات دولتی در این کشور و امارات را هدف قرار خواهد داد.

حوثی‌ها ساعاتی پیش، اعلام کردند که قصر یمامه در ریاض را هدف قرار داده‌اند. آن‌ها ادعا کردند که موشکشان به هدف اعلام‌شده اصابت کرده است؛ اما ائتلاف عربی، با انتشار بیانیه‌ای گفته که موشک حوثی‌ها در هوا منهدم شده است.

تلویزیون الاخباریه سعودی، ویدئویی را پخش کرده است و می‌گوید مربوط به انهدام موشک حوثی‌هاست.

دفتر رسمی ملک‌سلمان و دیوان پادشاهی سعودی، در قصر یمامه ریاض قرار دارد. معمولاً نشست‌های مهم دولت عربستان سعودی، در این قصر برگزار می‌شود.

امارات و مصر و نیز بحرین، ازجمله اولین کشورهای عربی بودند که حمله موشکی امروز حوثی‌ها به ریاض را محکوم کردند. ترکیه نیز این حمله را محکوم کرده است.

در نوامبر گذشته (آبان‌ماه)، حوثی‌ها برای نخستین‌بار، با یک موشک بالستیک، فرودگاه ملک خالد بن‌عبدالعزیز، را هدف قرار دادند. ائتلاف عربی در آن زمان نیز اعلام کرد که آن موشک را منهدم کرده است.

پس از آن، ائتلاف عربی به رهبری عربستان، نظارت بر گذرگاه‌های دریایی، هوایی و زمینی یمن را شدت بخشید.  

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More