شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توقف کمک‌ غذایی ۴۵ میلیون دلاری آمریکا به فلسطینیان

 

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه  ۲۸ دی  اعلام کرده است که ۴۵ میلیون دلار کمک‌های غذایی خود را که از ماه گذشته قرار بوده برای فلسطینیان ارسال کند،‌ به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش آمریکا، این کمک‌‌ها که قرار بوده ماه گذشته زیر نظر سازمان ملل به عنوان بخشی از برنامه‌‌ کمک‌‌های فوری غذایی به غزه و کرانه باختری ارسال شود از سوی آمریکا متوقف می‌شود.

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده که «در حال حاضر  تمهیدات کمک‌‌های غذایی برای فلسطینیان فراهم نخواهد شد. اما این به آن معنا نیست که در آینده نیز این تمهیدات مهیا نشود.»

در پی افزایش تنش دیپلماتیک میان آمریکا و رهبر فلسطین بر سر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائيل از سوی آمریکا، دولت واشنگتن  بخشی از کمک‌های خود به آوارگان فلسطین را قطع کرد.

طبق برنامه سازمان ملل، برای تامین نیازهای اولیه‌ آوارگان فلسطینی، دولت واشنگتن قراربود برای سال ٢٠۱٨ میلادی، ١٢۵میلیون دلار در اختیار آژانس ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطینیان قرار دهد .

اما دولت دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۲۶ دی اعلام کرد  که با پرداخت ۶٠ میلیون دلار موافقت شده است و پرداخت ۶۵ میلیون دلار باقی مانده به «بررسی و ملاحظات بیشتر» نیاز خواهد داشت.

کمک مالی آمریکا به آوارگان فلسطینی حدود ٣٠ درصد بودجه سالانه کمیساریای ویژه سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را تشکیل می‌دهد. اتحادیه اروپا دومین کمک‌کننده بزرگ بودجه نگهداری از آوارگان فلسطینی به شمارمی رود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More