شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تکذیب ورود پهپاد ایرانی به حریم هوایی اسرائیل

وزارت خارجه ایران ادعای مقامات اسرائیل مبنی بر ورود پهپاد ایرانی از سوریه به حریم هوایی این کشور را رد کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز شنبه ۲۱ بهمن با رد ادعای اسرائیل مبنی بر ورود پهپاد ایرانی به قلمرو این کشور گفت: «ادعای پرواز پهپاد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی مضحک‌تر از آن است که بدان پرداخته شود؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه آن هم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد».

این در حالی‌ست که حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، در خصوص اخبار مربوط به انهدام پهپاد ایرانی در مرز سوریه و اسرائیل گفته است که «اگر سوری‌ها این موضوع را تایید کنند ما نیز تایید خواهیم کرد».

ارتش اسرائیل، صبح روز شنبه اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی را که از سوریه وارد قلمرو آن کشور شده بود، هدف قرار داده و به دنبال آن، اهدافی متعلق‌ به ایران را در خاک سوریه بمباران کرده است. همزمان ارتش سوریه گفت که یک هواپیمای اف-۱۶ اسرائیلی را ساقط کرده است.

«اتاق عملیات هم‌پیمانان سوریه» نیز در بیانیه‌ای ورود پهپاد ایرانی به حریم هوایی اسرائیل را تکذیب کرد. این بیانیه در ادامه ضمن تایید حمله جنگنده‌های اسرائیلی به محل استقرار هواپیماهای متحدان سوریه، به اسرائیل در خصوص هرگونه «تجاوز به سوریه» هشدار داد.

در واکنشی دیگر به این تحولات، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، با غیرقابل‌قبول خواندن هرگونه تهدید به نیروهای روسی در سوریه، گفت که تمام کشورها باید بدون قید و شرط به قلمرو سوریه و حاکمیت این کشور احترام بگذارند. او ضمن ابراز نگرانی عمیق از حملات امروز در سوریه، همه طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تصریح کرده است که پهپاد ایرانی از فرودگاه تیفور در منطقه تدمر سوریه به پرواز درآمده بود. طبق این بیانیه، اسرائیل ۱۲ نقطه در خاک سوریه از جمله چهار موضع مرتبط با نیروهای ایرانی را بمباران کرده است.

به گفته رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» مستقر در بریتانیا، در حمله اسرائيل به مواضعی در سوریه، شماری از نیروهای ایرانی و حزب‌الله زخمی شدند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More