شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان و بازیگر زن نود و سومین مراسم اسکار به «سرزمین عشایر» رسید

نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار،‌ به دلیل همه‌گیری کرونا بسیار متفاوت برگزار شد و‌ جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر زن به نومادلند، سرزمین عشایر، ساخته کلوئی ژائو و با بازی فرانسیس مک‌دورمند اهدا شد.

این دوره جوایز سینمایی اسکار،‌ به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، دو ماه دیرتر، با محدودیت در تعداد حاضران و بسیار متفاوت از دوره‌های پیش برگزار شد.

مراسم اعلام برندگان و اهدای جوایز که یک‌شنبه شب به وقت لس آنجلس برگزار شد،‌ نه مجری داشت و نه تماشاگر حضوری. نامزدها بر خلاف دوره‌های پیش در یونیون استیشن لس آنجلس به مراسم پیوسته بودند و البته به دلیل انجام واکسیناسیون از زدن ماسک معاف بودند.

تئاتر دالبی لس آنجلس همچنان یکی از مراکز برگزاری مراسم امسال بود. علاوه بر آن، مرکزی هم در لندن میزبان نامزدها و شرکت‌کنندگان بود. 

محلی هم در پاریس برای حضور نامزدهای حاضر در آن کشور در نظر گرفته شده بود که امکان سفر به لس آنجلس را نداشتند؛ از جمله فلوریان زلر، کارگردان و همکار فیلمنامه‌نویس فیلم «پدر». 

بخش‌هایی از مراسم نود و سومین دوره اسکار هم پیشتر ضبط شده بود.

بر خلاف مراسم گلدن گلوب که کاملا به طور مجازی برگزار شد، فرش قرمز در اسکار برقرار بود اما بسیار خلوت‌تر از گذشته؛ تنها نمایندگان تعداد انگشت شماری از رسانه‌ها اجازه یافتند فرش قرمز را پوشش دهند.

امسال نتفلیکس، ارائه دهنده آنلاین فیلم و سریال، با ۳۶ نامزد در تولیدات خود بیشترین نامزد را در میان شرکت‌های فیلمسازی داشت. فیلم منک، محصول نتفلیکس، ساخته دیوید فینچر که یک فیلم سیاه و سفید و درباره دستیار فیلمنامه نویس فیلم همشهری کین است، با ۱۰ نامزد بیشترین نامزدان اسکار را به خود اختصاص داده بود.

برندگان نود و سومین دوره جایزه اسکار عبارتند از:

بهترین کارگردان: به کلوئی ژائو، برای فیلم نومادلند، «سرزمین عشایر»
بهترین بازیگر نقش زن: فرانسیس مک‌دورمند برای فیلم «سرزمین عشایر»
بهترین بازیگر نقش مرد: آنتونی هاپکینز برای فیلم «پدر»
بهترین فیلم: «سرزمین عشایر»
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: یو جونگ یون، برای فیلم «میناری»
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: دنیل کالویا برای فیلم «یهودا و مسیح سیاه»
بهترین فیلم انیمیشن: «روح»
بهترین فیلم خارجی: «یک دور دیگر» ساخته «توماس وینتربرگ» از دانمارک
بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی: امرالد فنل برای فیلم «زن جوان خوش‌آتیه»
بهترین فیلم‌نامه‌ی اورجینال: کریستین همون و فلوریان زلر برای فیلم «پدر»
بهترین فیلم انیمیشن کوتاه: «هر اتفاقی بیفتد تو را دوست دارم»
بهترین فیلم کوتاه: «غریبه‌های دور دست»
بهترین مستند کوتاه: «کولت»
بهترین مستند بلند: «معلم اختاپوس من»
بهترین صداگذاری: فیلم «آوای متال»
بهترین جلوه بصری: «تننت»
بهترین طراحی صحنه: «منک»
بهترین فیلمبرداری: «منک»
بهترین تدوین: «آوای متال»
بهترین موسیقی متن: انیمیشن «روح»
بهترین گریم و چهره پردازی: فیلم «ریشه سیاه مارینی»
بهترین طراحی لباس: فیلم «ریشه سیاه مارینی»
جایزه بشردوستانه ژان هرشولت که اولین بار است به بخش جوایز اسکار اضافه شده است به «تایلر پری» رسید

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More