شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، بر کمک به هند برای مقابله با کرونا تاکید کرد

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در پی اوج گرفتن موج شدید مرگ‌ومیر کرونا در هند، بر ارسال کمک‌های فوری به این کشور تاکید کرد.

بایدن در توییتی نوشت: «وقتی در آغاز همه‌گیری کرونا بیمارستان‌های ما زیر فشار بودند، هند به آمریکا کمک کرد. ما نیز حالا که هند به کمک نیاز دارد، برای کمک به این کشور مصمم هستیم.»

پیشتر نیز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یک‌شنبه پنجم اردیبهشت در گفت‌وگوی تلفنی با مشاور امنیت ملی هند اعلام کرد که ایالات متحده کمک‌های پزشکی لازم برای مقابله با همه گیری کرونا را به هند میفرستد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید،‌ مسئولان مربوطه در آمریکا بی‌وقفه برای آماده کردن داروهای مورد نیاز، کیت‌های تست فوری کرونا، دستگاه‌های کمک تنفسی و پوشش‌های محافظتی تلاش می‌کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که ایالات متحده منابع لازم برای تولید فوری واکسن کوویشیلد در هند را شناسایی کرده و دسترسی آن کشور به این منابع را فراهم خواهد کرد.

آمریکا همچنین قصد دارد برای تولید واکسن بیو ایی در هند سرمایه گذاری کند تا تولید آن سرعت گرفته و تا پایان سال میلادی ۲۰۲۲ به یک میلیارد دوز برسد.

قرار است یک گروه از کارشناسان مشاوران بهداشت عمومی آمریکا نیز از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های این کشور برای کمک به دولت هند به این کشور فرستاده شوند.

این در حالی است که روز گذشته،‌ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در توییتی با مردم هند ابراز همدردی کرده و اعلام کرده بود که دولت آمریکا از نزدیک با مقام های دولت هند در تماس است تا بی‌وقفه کمک‌های مورد نیاز مردم و کادر درمان این کشور را ارائه کند.

در پی اوج گرفتن ابتلا به کووید۱۹ در هند و درخواست مسئولان این کشور از غرب برای ارسال کمک‌‌های فوری،‌ غیر از ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز اعلام کردند که به کمک هند خواهند شتافت.

همزمان، کمیسیون اروپایی هم در پی دریافت درخواست کمک از هند،‌ ساز و کار ویژه ای را فعال کرده است تا از آن راه به سرعت دارو و کپسول های اکسیژن مورد نیاز این کشور را ارسال کند.

بریتانیا هم نخستین محموله کمک های خود را شامل دستگاههای کمک تنفسی و تجهیزات دیگر، به هند فرستاد.

وزیر دفاع آلمان نیز اعلام کرد که در نظر دارد کمک‌های اضطراری خود را، شامل دستگاه‌های تولید اکسیژن، به هند ارسال کند.

هند از ۹ روز پیش شاهد موج شدید و گسترده ابتلا به کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن است؛ موجی که نخست وزیر هند آنرا سونامی خواند که این کشور را به شدت تکان داده است.

روز شنبه مرگ و میر ناشی از کرونا برای چهارمین روز پیاپی در این کشور رکورد زد و به دو هزار و ۷۶۷ نفر در شبانه روز رسید. بنا به اعلام دولت هند، تعداد مبتلایان در روز نیز نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر بوده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More