شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جو بایدن: این فصل تاریک را برای آمریکا پایان می‌دهم

جو بایدن در چهارمین و آخرین شب گردهمایی ملی دموکرات‌ها که پنج‌شنبه شب به صورت مجازی برگزار شد، ضمن پذیرش نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، گفت که در صورت پیروزی در انتخابات «فصل تاریک» آمریکا را پایان می‌دهد.

در چهارمین شب گردهمایی ملی دموکرات‌ها، شماری از چهره‌های سیاسی حمایت خود از بایدن را اعلام کردند. از جمله گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، در این گردهمایی مجازی دموکرات‌ها با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده در این ایالت، گفت: «دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، کالیفرنیا را تهدید کرده که بودجه مهار آتش‌سوزی در این ایالت را قطع خواهد کرد.»

نیوسام هشدار داد در این انتخابات چیزهای فراوانی در معرض تهدید قرار دارند. او از سیاست‌های زیست‌محیطی جو بایدن دفاع کرد و گفت: «هر چه در توان داریم به‌کار می‌گیریم که جو بایدن و کاملا هریس به کاخ سفید راه پیدا کنند.»

در بخشی دیگر، کیشا لنس باتمز، شهردار آتلانتا، گفت: «برای ما بسیار مهم است که رهبرانی واقعی را مانند جو بایدن و کاملا هریس انتخاب کنیم. آنها افرادی محترم و صادق هستند.» شهردار آتلانتا همچنین حمایت بایدن و هریس از سیاهپوستان آمریکا را ستود.

شهردار آتلانتا در اشاره به مخالفت دونالد ترامپ با رای‌گیری پستی گفت: «افرادی هستند که از همه‌گیری کرونا برای انتشار اطلاعات نادرست و دخالت در روند رای‌گیری استفاده می‌کنند و در سال ۲۰۲۰ مردم را مجبور می‌کنند برای ایفای حق رای دادن جان خود را به خطر بیندازند.»

در ادامه این گردهمایی، طرفداران جو بایدن در مورد تلاش‌های مردم آمریکا در نسل‌های مختلف برای مبارزه با نژادپرستی و بی‌عدالتی علیه جامعه سیاهپوستان صحبت کردند.

دب هالند، نماینده کنگره آمریکا، به عنوان یکی از اولین زنان بومی که به کنگره راه یافته، از نامزدی جو بایدن حمایت کرد و هشدار داد در شرایط کنونی از سرزمین ایالات متحده سوء‌استفاده می‌شود و قانون اساسی آن مورد هجمه قرار گرفته است.

هالند گفت: «جو بایدن و کاملا هریس به گذشته آمریکا احترام می‌گذارند و شرایط کنونی آن را درک می‌کنند.»

در ادامه گردهمایی، طرفداران بایدن از لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌های نظامیان آمریکایی و چالش‌های آنها صحبت کردند و جو بایدن را گزینه‌ای مناسب برای حمایت از این قشر از جامعه معرفی کردند.

غیر از این نیز هفت رقیب دموکرات جو بایدن در دور مقدماتی انتخاب نامزد ریاست‌جمهوری این حزب نیز، در یک کنفرانس ویدیویی مشترک از خاطرات خود در همکاری با بایدن گفتند و از نامزدی او حمایت کردند.

برنی سندرز انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا را «مهم‌ترین انتخابات در تاریخ معاصر» این کشور خواند و گفت آمریکا در چنین شرایطی به‌شدت به رهبری با خصوصیات جو بایدن نیاز دارد. او بایدن را شخصی دانست که «حس همدلی دارد و صادق و باوقار است».

مایک بلومبرگ، شهردار پیشین نیویورک، نیز در بخشی دیگر به انتقاد از سیاست‌های ترامپ پرداخت و گفت: «ترامپ می‌گوید چون تاجر موفقی است مردم باید به او رای بدهند، اما شرکت‌های خود او تا به حال شش بار ورشکست شده‌اند.»

بلومبرگ با رد ادعای ترامپ در مورد موفقیتش در اشتغال‌زایی گفت تعداد مشاغلی که در سه سال آخر دولت اوباما و بایدن ایجاد شد از تعداد مشاغلی که در سه سال اول ریاست‌جمهوری ترامپ ایجاد شد بیشتر بود.

دونالد ترامپ در واکنش به انتقادات بلومبرگ در صفحه توییتر خود نوشت: «بلومبرگ دارد برای وصل شدن به دموکرات‌ها التماس می‌کند. آنها با او مثل سگ رفتار کرده‌اند و همین کار را خواهند کرد.»

در قسمت‌های پایانی این گردهمایی نیز جو بایدن  صحبت کرد و رسما نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری را پذیرفت.

بایدن گفت: «زمان آن رسیده که ما مردم متحد شویم و اشتباه نکنیم تا بر این فصل تاریک در آمریکا پایان دهیم.»

او افزود: «اگر انتخاب شوم با همان جدیتی که برای رای‌دهندگانم کار می‌کنم، برای کسانی کار خواهم کرد که از من حمایت نکردند. این کار رییس‌جمهور است که نماینده همه باشد، نه یک حزب.»

بایدن هشدار داد آمریکا در یکی از سخت‌ترین لحظه‌های خود قرار گرفته و چهار بحران را در یک زمان سپری می‌کند، از جمله بدترین همه‌گیری در صد سال اخیر، بدترین بحران اقتصادی از زمان رکود بزرگ، جدی‌ترین فریادها برای عدالت اجتماعی از دهه ۶۰ و تهدیدهای فزاینده تغییرات اقلیمی.

نامزد دموکرات‌ها گفت: «رییس‌جمهور کنونی را برمبنای واقعیت‌ها قضاوت کنید: بیش از پنج میلیون مبتلا به کرونا، بیش از ۱۷۰ هزار نفر کشته در اثر کرونا، تقاضای بیش از ۵۰ میلیون نفر برای بیمه بیکاری در سال جاری و بیش از ۱۰ میلیون نفر که بیمه سلامت خود را امسال از دست می‌دهند.»

بایدن عنوان کرد در حالی‌که خانواده‌های آمریکایی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، یک درصد جمعیت ثروتمند آمریکا قرار است میلیون‌ها دلار معافیت مالیاتی جدید بگیرند.

او با تشریح برنامه‌هایش در زمینه مبارزه با کرونا گفت: «در صورتی‌که انتخاب شوم از همان روز اول استراتژی انجام آزمایش سریع کرونا را به اجرا می‌گذارم که نتیجه آن سریع مشخص شود و ماسک زدن را به عنوان وظیفه‌ای میهن‌پرستانه الزامی خواهم کرد.»

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به سخنان بایدن در صفحه توییتر خود نوشت: «در ۴۷ سال گذشته، جو بایدن هیچ‌کدام از کارهایی را که الان از آنها صحبت می‌کند انجام نداده است. او هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند، فقط بدتر می‌شود.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More