شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جو بایدن در رای گیری مجازی، رسما کاندید نهایی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد

دموکرات‌ها در دومین شب گردهمایی مجازی خود رسما جو بایدن را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کردند و چهره‌های مختلف این حزب به دفاع از قابلیت‌های بایدن پرداختند.

در گردهمایی سه‌شنبه شب دموکرات‌ها چهره‌هایی همچون بیل کلینتون رییس‌جمهوری اسبق، چاک شومر رهبر دموکرات‌ها در سنا، جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا و تعدادی از نمایندگان کنگره در حمایت از بایدن صحبت کردند.

بیل کلینتون، رییس‌جمهوری اسبق آمریکا، در سخنان خود هشدار داد: «مشخص است که ترامپ در چهار سال دیگر چی‌کار می کند: زورگویی، سرزنش و تحقیر»

او گفت: «در شرایط شیوع کرونا دفتر رییس‌جمهوری باید مرکز فرماندهی باشد. در عوض این دفتر به مرکز طوفان تبدیل شده و تنها آشفتگی به چشم می‌خورد.»

کلینتون گفت: «اگر می‌خواهید رییس‌جمهوری داشته باشید که هر روز، ساعت‌ها تلویزیون نگاه می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی به تخریب اشخاص می‌پردازد، ترامپ را انتخاب کنید.»

کلینتون با اشاره به سوابق بایدن در حل مشکلات اقتصادی آمریکا پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ گفت: «جو بایدن یکبار اقتصاد ما را از رکود درآورده و دوباره این کار را خواهد کرد.»

رییس‌جمهور اسبق آمریکا گفت: «بایدن فردی متواضع است که در عمل کار را به انجام می‌رساند. او به جای انداختن تقصیر به گردن دیگران، مسئولیت امور را به عهده می‌گیرد.»

کلینتون گفت: «جو بایدن به بازسازی آمریکا خود را متعهد کرده و برای این‌ کار برنامه دقیق و هوشمندانه‌ای دارد. او در زمینه‌هایی که برای آینده ما حیاتی هستند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.»    

او گفت بایدن بر تامین مالی خلاقانه کارخانه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، اشتغال‌زایی در زمینه اقتصاد سبز و مدرن‌سازی زیرساخت‌ها تمرکز خواهد کرد و اطمینان حاصل می‌کند که همه اقشار جامعه دراقتصاد سهمی دارند.  

چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنا نیز در صحبت‌هایش در گردهمایی مجازی دموکرات‌ها هشدار داد: «دونالد ترامپ کشور را دچار تفرقه کرده است.»

او گفت: «ما به رییس‌جمهوری با تجربه و صادق نیاز داریم که آمریکا را از بحران کنونی نجات دهد و این شخص جو بایدن است.»

شومر وعده داد در صورتی‌که بایدن رییس جمهور شود خدمات درمانی برای همه اقشار ارزان خواهد شد.

جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا، نیز در صحبت‌هایش در این گردهمایی گفت: «دولت اوباما تهدید سلاح هسته‌ای از جانب ایران را از بین برد.»

او گفت دولت اوباما ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را تشکیل داد و توافق تغییرات اقلیمی را به همراهی کشورهای دیگر به تصویب رساند. علاوه بر این، دولت اوباما پیش از آنکه بیماری ابولا به همه‌گیری تبدیل شود به مقابله با شیوع این بیماری پرداخت.

کری افزود: «دونالد ترامپ وارث اقتصادی رو به رشد و جهانی امن‌تر بود، اما مثل بقیه چیزها آنها را خراب کرد.»

کری با اشاره به اینکه بایدن می‌داند برای گسترش مردم‌سالاری در جهان باید در داخل کشور دموکراسی را ارتقاء داد، گفت: «ترامپ روابط با متحدین آمریکا را خدشه دار می‌کند و به جای آن برای دیکتاتورها نامه عاشقانه می‌نویسد. آمریکا به رییس‌جمهوری نیاز دارد که مورد احترام باشد نه اسباب خنده.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های نظامی ترامپ گفت: «ترامپ نمی داند چگونه از نیروهای آمریکایی دفاع کند. او بیشتر به دفاع از خود علاقه دارد. نیروهای نظامی آمریکایی نمی‌توانند چهار سال دیگر ریاست جمهوری ترامپ را تاب بیاورند.»

کری با دفاع از مواضع دیپلماتیک بایدن گفت بایدن می‌داند برای حل مشکلات جهان، از جمله تسلیحات هسته‌ای، شیوع کرونا، تروریسم و بحران محیط زیست باید ملل مختلف را گرد هم آورد.

او گفت: «بایدن می داند که آمریکا در جهان نیاز به دوست دارد. سیاست خارجی ترامپ، آمریکا را در منزوی‌ترین حالت خود قرار داده است. تنها جو بایدن می‌تواند آمریکا را به نقش رهبری‌ای که در گذشته در جهان برعهده داشت بازگرداند.»

کالین پاول وزیر خارجه دولت جورج بوش، نیز در قسمتی دیگر از این گردهمایی گفت به این دلیل از جو بایدن حمایت می‌کند که «او دربرگیرنده ارزش‌های آمریکایی است و می‌تواند این ارزش‌ها را در کاخ سفید احیا کند.»

پاول گفت: «جو بایدن در کنار دوستان آمریکا قرار خواهد گرفت و در مقابل دشمنان آمریکا خواهد ایستاد. او به دیپلمات‌ها و جامعه اطلاعاتی آمریکا اعتماد خواهد کرد، نه اینکه از تمجید دیکتاتورها خشنود شود.»

سالی ییتس، معاون سابق دادستان آمریکا، نیز در این گردهمایی گفت: «آینده دموکراسی در آمریکا در خطر است. او گفت از زمانی‌که دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری رسیده به دنبال تامین منافع شخصی خود بوده است.»

لیسا بلانت راچستر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا، نیز گفت: «جو بایدن وقار را به دولت و صداقت را به دموکراسی ما بازخواهد گرداند.»

تام برت، شهردار میلواکی، نیز ضمن حمایت از نامزدی جو بایدن او را سیاستمداری دانست که «از تصمیم گیری نمی‌ترسد.»

در قسمت پایانی این گردهمایی، جیل بایدن، همسر جو بایدن، با ستودن ویژگی‌های شخصیتی بایدن گفت: «جو همیشه به سوی هدف‌هایش پیش می‌رود. هیچ چیز جلوی قدرت اراده او را نمی‌گیرد و ایمان او سست نمی‌شود.»

او گفت: «آمریکا به رهبری صادق نیاز دارد که مردم را با هم متحد کند تا از این همه‌گیری عبور کنیم و برای آینده آماده شویم. جو و کاملا هریس هر روز مانند همه آمریکایی‌ها تلاش خواهند کرد که به ترقی این کشور کمک کنند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More