شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حماس در نامه‌ای از حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر ایران قدردانی کرد

 

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه حماس، در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای از حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر جمهوری اسلامی از «جنبش مقاومت» قدردانی کرده است.

در نامه‌ی رئیس دفتر سیاسی گروه حماس که در وبسایت آیت‌الله علی خامنه‌ای منتشر شده با اشاره به آنچه «ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین با هدف سرنگون‌کردن غزه به‌عنوان قلعه مقاومت و پایان دادن به مبارزه علیه رژیم اشغالگر» خوانده شده، آمده است: «ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل کرانه باختری و قدس، به اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاکمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیک را در پایان دادن به مسئله فلسطین، خنثی خواهیم کرد.»
اسماعیل هنیه در این نامه، مواضع جمهوری اسلامی در مساله فلسطین و حمایت از مقاومت مردمی فلسطین را ستوده و نوشته است: «آمریکا و برخی حاکمان شکست‌خورده درصددند به مسئله فلسطین و مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر پایان دهند تا رهبرانی که برای رضایت آمریکا و اسرائیل لَه‌لَه می‌زنند بتوانند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی و برملا کنند و در مقابل، با جهت‌دادن دشمنی‌ها به سمت ایران و تحریک تعصبات شیعه و سنی، قطب‌نمای امت اسلامی را منحرف سازند.»

پس از آن‌که دونالد ترامپ اعلام کرد که بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسرییل به رسمیت می‌شناسد، حماس با انتقاد شدید از آن، فلسطینیان را به آغاز انتفاضه فرا خواند.

در این نامه‌ اسماعیل هنیه از هدایت‌های رهبر جمهوری اسلامی در «تقویت مجاهدین» و «ریشه‌دار کردن گزینه مقاومت» قدردانی شده است.

جمهوری اسلامی حمایت از حماس و جهاد اسلامی را کمک به «جنبش‌های رهایی بخش» توصیف می‌کند، در حالی‌که آمریکا و اسراییل این گروه‌ها را تروریستی توصیف می‌کنند. مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که در حمایت از گروه‌های فلسطینی کوتاهی نمی‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ۲۲ دی  گفت: «رژیم ایران، بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است و حزب‌الله، حماس و بسیاری از تروریست‌های دیگر را قادر ساخته است که هرج و مرج ایجاد کنند و مردم بی گناه را بکشند. این حکومت به منظور تخریب سراسر منطقه خاورمیانه ضمن تامین مالی بیش از۱۰۰ هزارشبه نظامی، آنها را آموزش داده و مسلح کرده است».
 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More