شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

داعش آخرین پایگاهش را از دست داد

 

«نیروهای دموکراتیک سوریه» شامل ائتلافی از نیروهای کرد و عرب این کشور، روز شنبه سوم فروردین از تصرف باغوز، آخرین پایگاه  نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه خبر دادند. با این پیروزی، «خلافت اسلامی» که سال ۲۰۱۴ سرزمین‌هایی از سوریه و عراق را تحت کنترل خود داشت، با از دست دادن آخرین پایگاه خود به طور کامل شکست خورد.

مصطفی بالی، سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها از بین رفتن کامل خلافت خودخوانده و شکست صددرصد نیروهای داعش در سرزمین‌هایشان را اعلام می‌کند.

چند ساعت پیش از اعلام پیروزی بر داعش از سوی سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از این پیروزی خبر داده بود.

اکنون پرچم «نیروهای دموکراتیک سوریه» بر فراز ساختمان‌های باغوز به اهتزاز درآمده است.

این پیروزی بزرگ، در نتیجه یک ماه تلاش نظامی نیروهای کرد و عرب سوریه بود که از سوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا حمایت می‌شوند.

باغوز که پس از شکست‌های پی‌درپی داعش، آخرین پایگاه این گروه به شمار می‌رفت، در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق واقع است.

سخنگوی نیروهای کرد و عرب سوریه تأکید کرده که آخرین نبردها با داعش بسیار خشونت‌بار بود. پیش از آخرین حمله به داعش در باغوز، هزاران غیرنظامی از این شهر تخلیه شدند.

همچنین صدها عضو داعش که قصد فرار از آخرین پایگاه خود را داشتند، دستگیر شدند.

در سال ۲۰۱۴، زمانی که ابوبکر بغدادی از موجودیت «خلافت اسلامی» خبر داد، این خلافت خودخوانده بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را در اختیار داشت که مساحت آن از مساحت بریتانیای کنونی بیشتر بود.

این گروه، طی سال‌های گذشته، علاوه بر حملات تروریستی در عراق و سوریه در دیگر نقاط جهان به ویژه اروپا، حملات تروریستی متعددی را انجام داد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More