شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دستگیری جوان ۱۸ ساله در ارتباط با بمب‌گذاری لندن

 

پلیس بریتانیا، در حال حاضر در جستجوی افرادی است که در بمب‌گذاری روز جمعه ۲۴ شهریور، در ایستگاه مترو «پارسونز گرین» لندن نقش داشته‌اند.

در این حادثه که روز جمعه ۲۴ شهریور در یکی از واگن‌های قطار، در ایستگاهی در غرب لندن اتفاق افتاد  دست کم ۲۹ نفر زخمی شدند.

نیل باسو (Neil Basu)، هماهنگ کننده ارشد مبارزه با تروریسم بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما در جریان تحقیقات مرتبط با بمب‌گذاری روز گذشته، صبح امروز توانستیم یکی از عاملان احتمالی این حمله را دستگیر کنیم.»

او گفت:«علیرغم پیشرفتی که تاکنون داشته‌ایم، تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داشت و سطح هشدار امنیتی در کشور تغییری نکرده و در وضعیت بحرانی باقی خواهد ماند . او تاکید کرد که هم‌زمان با تحقیقات پیچیده‌ای که در جریان است، مردم نیز می‌بایست هشیار باشند. 

فرد مظنون  ۱۸ سال سن دارد و در شهر بندری «دوور» (Dover)  دستگیر شده  و تا زمان انتقال به ایستگاه  پلیس در جنوب لندن در ایستگاه پلیس محلی بازداشت خواهد بود.

در حال حاضر جزئیات بیشتری در ارتباط با این فرد منتشر نشده است.

به گزارش رویتر بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط پلیس ، بمب به کار رفته در این حمله به درستی عمل نکرده و منفجر نشده است.

در صورت انفجار این بمب این حادثه صدها کشته و زخمی بر جای می‌گذاشت.

پلیس ضد تروریست بریتانیا معتقد است که این بمب پیش از زمان مورد نظر عاملان حمله عمل کرده است. پلیس هدف مورد نظر تروریست‌ها را ایستگاه مترو «وست مینستر» می‌داند.

بازپرسان امنیتی بریتانیا تا کنون با ۴۵ شاهد عینی این حادثه گفت‌وگو کرده و در حال جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان می‌باشد. تاکنون بیش از ۷۷ تصویر و ویدئو توسط مردم برای پلیس بریتانیا ارسال شده است. 

گزارش‌های منتشر شده حاکی است که پلیس به فیلم دوربین‌های مداربسته‌ای که مظنون اصلی بمب‌گذاری را نشان می‌دهد دست یافته است.

پلیس بریتانیا شمار ماموران در مکان‌های عمومی را افزایش داده و در برخی مراکز حساس نیز نظامیان مستقر شده‌اند.

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) جمعه شب مسئولیت این بمب‌گذاری را به عهده گرفت. این پنجمین حمله تروریستی در بریتانیا طی شش ماه گذشته است .

در همین حال وب‌سایت خبری تلگراف گزارش داده که این حمله باعث ایجاد فاصله‌ای دیپلماتیک میان واشنگتن و لندن شد. دلیل این موضوع اظهار نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری بود که در آن مطرح شده بود که پلیس بریتانیا از هویت این فرد آگاه بوده ولی با این وجود نتوانسته است از این بمب‌گذاری جلوگیری کند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا نیز در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ گفت:« من فکر نمی‌کنم که اظهار نظر کردن در رابطه با تحقیقات جاری برای کسی مفید باشد .»

او تاکید کرد :  «پلیس و نیروهای امنیتی در حال بررسی این موضوع برای کشف تمامی جنبه‌های این حمله بزدلانه و شناسایی همه عوامل آن هستند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More