شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ: آمریکا تا پایان سال میلادی واکسن ویروس کرونا را خواهد داشت

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه تاکید کرد که اطمینان دارد ایالات متحده تا پایان سال‌جاری میلادی واکسن ویروس کرونا را خواهد ساخت.

رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه چهاردهم اردیبهشت با تاکید بر ساخت زود هنگام واکسن کرونا، زمان ساخت آن را تا پایان سال میلادی عنوان کرد و به فاکس‌نیوز گفت: «ما اطمینان داریم که تا پایان سال جاری به واکسن خواهیم رسید و برای آن سخت تلاش می‌کنیم.» این سخنان دونالد ترامپ در حالی بیان شد که بسیاری از کارشنانسان بهداشت و درمان گفته بودند که کشف و تولید واکسن ممکن است تا ۱۸ ماه طول بکشد.

در ایالات متحده اما آنتونی فائوچی عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید، دو روز قبل اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ برای تهیه واکسن کرونا تلاش‌های خود را افزایش داده است و احتمالا تا ماه ژانویه واکسن ساخته خواهد شد.

فائوچی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که پیش از این انتظار می‌رفت دسترسی به واکسن تا ۱۸ ماه طول بکشد، اما اکنون دسترسی به واکسن در ماه ژانویه امکان‌پذیر به نظر می‌رسد. او گفت این احتمال وجود دارد که در ماه ژانویه صدها میلیون واکسن آماده استفاده باشند.

پس از سخنان فائوچی بود که دونالد ترامپ نیز در روز یک‌شنبه با تاکید بر ساخت واکسن کرونا در زمانی به مراتب کوتاه‌تر از زمان پیش‌بینی شده، زمان ساخت واکسن را تا پایان سال میلادی کاهش داد و گفت که ما اطمینان داریم که تا پایان سال جاری به واکسن خواهیم رسید و برای آن سخت تلاش می‌کنیم.

این درحالی است که شرکت داروسازی جانسون و جانسون که با وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در ساخت واکسن کرونا همکاری دارد، ابراز امیدواری کرده است که بتواند تایید نهایی را در اوایل سال ۲۰۲۱ به دست آورد.

از سوی دیگر محققان دانشگاه آکسفورد که در زمینه تولید واکسن کار می کنند نیز اعلام کردند که اگر نتایج آزمایش‌هایشان اثربخش باشد، می‌توانند از ماه سپتامبر به طور گسترده آن را توزیع کنند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که ده‌ها واکسن در حال تولید و توسعه هستند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، خبرگزاری بلومبرگ نوشت که دونالد ترامپ برای رسیدن مجدد به ریاست جمهوری تا ماه ژانویه باید ۳۰۰ میلیون دوز واکسن آماده داشته باشد آنهم با جمع کردن سرمایه از بخش خصوصی، دولتی و یا نظامی.

با این حال ضررهای شغلی و افزایش بیکاری در ایالات متحده از زمان آغازی همه گیری ویروس کرونا تاکنون، تمام سودهای حاصل از بهبودی پس از بحران مالی ۲۰۰۸ را از بین برده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More