شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دونالد ترامپ: پلیس فدرال جانبدارانه عمل می کند

در حالی که تمرکز تحقیقات پلیس فدرال آمریکا دررابطه با روسیه بر رئیس‌جمهوراین کشور بیشتر شده، دونالد ترامپ ضمن دفاع از مایکل فلین مشاور سابق امنیتی به پلیس فدرال که بالاترین نهاد حافظ اجرای قانون است ، حمله شدیدی کرد.

به گزارش روزنامه‌ «نیویورک تایمز»، دونالد ترامپ روز یکشنبه ۱۲ آذر در تویتی پلیس فدرال را به دلیل اینکه دیگربی‌طرف نیست به باد انتقاد گرفت. او همچنین پلیس اف.بی.آی را از هم‌پاشیده توصیف کرد.

در همین حال توماس کانر، رئیس اتحادیه کارکنان اف.بی.آی از پلیس فدرال حمایت کرد و گفت که اعضای این نهاد کارشان را با صداقت و به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهند.

پلیس فدرال پس از مدت‌ها تحقیق روی موضوع ارتباط گروه مبارزات انتخاباتی ترامپ با روسیه توانست به اعتراف مشاور سابق رئیس‌جمهورآمریکا دست یابد زمانی که فلین گفت که وی در خصوص مکالماتش با سفیر روسیه به پلیس دروغ گفته بود.

کاخ سفید گفته است پذیرش دروغگویی و اتهام وارده از سوی مایکل فلین فرد دیگری را درگیر نمی‌کند و به خود او مربوط است.
مایکل فلین به‌دلیل ارائه اطلاعات ناقص در مورد روابط خود و مقام‌های دولت روسیه، سه هفته پس از آغاز به‌کار، ناگزیر به استعفا شد. او متهم است که در فاصله بین دوره انتقالی دولت ترامپ با دولت گذشته، تماس‌های متعددی با سفیر روسیه در آمریکا داشته و به مایک پنس، معاون رئیس جمهوری اطلاعات «ناقصی» در خصوص محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است.

دونالد ترامپ مرتبا تاکید کرده که پلیس فدرال و برخی دیگر از نهادهای دولتی سیاست‌زده‌اند و تئوری توطئه در درون ساختار حکومت که علیه او جبهه می‌گیرد را بار دیگر مطرح کرد.
دونالد ترامپ اظهارات جیمز کومی مبنی بر درخواست رئیس‌جمهور از وی برای توقف تحقیقات علیه فلین را دروغ خواند. قبلا رئیس جمهورآمریکا، جیمز کومی، رئیس پیشین اف‌بی‌آی را در ارتباط با تحقیقات درباره مایکل فلین عزل کرده بود.
رابرت مولر، رئیس پیشین اف‌بی‌آی و  بازرس ویژه تحقیقات مربوط به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکاست که مأمور رسیدگی به این اتهام است که آیا فعالان کارزارهای انتخاباتی دونالد ترامپ در سال گذشته با افراد یا نهادهای دولتی روسیه همکاری داشته‌اند یا خیر. وزارت دادگستری آمریکا هدف از انتصاب بازرس ویژه را اطمینان مردم آمریکا نسبت به نتیجه تحقیقات در این زمینه اعلام کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More