شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیدار دونالد ترامپ با نمایندگان کنگره در مورد طرح جدید مقررات مهاجرتی

 

پس از بالا گرفتن تنش‌ها بر سر بازداشت خانواده‌های پناهجویان و جدا کردن کودکان از والدین‌شان در مرز آمریکا، دونالد ترامپ از کنگره خواست تا برای پایان دادن به این مساله تلاش کند.

رئیس جمهور آمریکا امروز، چهارشنبه، ٣٠ خرداد با برخی از نمایندگان کنگره دیدار و در مورد طرح جدید مقررات مهاجرتی گفت‌وگو خواهد کرد.

طی چند روز گذشته، ترامپ در صفحه توییتر خود از اقدام وزارت کشور آمریکا در مورد دستگیری این خانواده‌ها حمایت کرده و دموکرات‌ها را مقصر اصلی این بحران خوانده بود.

این در حالی‌است که  پس از تشدید انتقادات داخلی و بین‌المللی، رئیس جمهور آمریکا با نمایندگان کنگره دیدار و یافتن راه‌ حل برای این بحران را به آنها واگذار کرد.

دونالد ترامپ در این مورد  گفته است که برای تحت پیگرد قرار دادن والدین، باید بچه‌ها را از آنان جدا کرد.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی ضمن دفاع از سیاست جداسازی کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان، گفت که می‌خواهد با استفاده از اختیارات قانونی به بحران مرزی پایان داده و مهاجران «غیرقانونی» را اخراج کند.

او همچنین با انتقاد شدید از مکزیک گفت که این کشور برای جلوگیری از ورود مهاجران «غیرقانونی» به آمریکا هیچ کمکی به آمریکا نکرده است.

دولت ترامپ دستور داده است زمانی‌که مهاجران از مکزیک به آمریکا می‌رسند،بچه‌هایشان را از والدین جدا کنند و به مکانی دیگر انتقال دهند. فعالان حقوق‌بشر، این سیاست را که در راستای کاهش مهاجرت انجام می‌شود، غیرانسانی می‌دانند و از دولت خواسته‌اند تا سریعاً این شیوه برخورد با مهاجران را متوقف کند. مقامات مهاجرتی آمریکا در سه‌ماه اخیر، ۲هزار کودک را به‌زور از والدینشان جدا و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. دولت اعلام کرده است که برخی از آنان را به حضانت خانواده‌ها درآورده و برخی را هم در مراکز دولتی نگه‌داری می‌کنند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More