شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیلی‌میل: ملک سلمان هفته آینده پادشاهی را به پسرش محمد واگذار خواهد کرد

روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل روز جمعه بیست وششم آبان‌، در گزارشی نوشت: ملک سلمان بن‌عبدالعزیز، هفته آینده، پادشاهی عربستان را به پسرش شاهزاده محمد بن‌سلمان ولیعهد این کشور واگذار خواهد کرد.

دیلی‌میل به نقل از یک منبع از خاندان حاکم در عربستان گفته که کناره‌گیری ملک سلمان، به معنی کنترل کامل کشور به دست محمد بن‌سلمان خواهد بود.  

طی دو هفته گذشته، کشور عربستان، شاهد بازداشت شمار زیادی ازشاهزادگان و دهها وزیرسابق و کنونی این کشور بود. این بازداشت‌ها توسط کمیته عالی مبارزه با فساد به ریاست محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان صورت گرفت.

برخی از تحلیگران کشورهای عربی، این بازداشت‌ها را اقدامی در جهت حذف مخالفان و سیطره کامل محمد بن‌سلمان در عربستان، جهت زمینه‌سازی برای اعلام پادشاهی وی در این کشور اعلام کرده‌اند.  

منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با دیلی‌میل با تأکید بر اینکه هفته آینده عربستان شاهد انتقال قدرت از ملک سلمان به پسرش محمد، خواهد بود، گفت که «ملک سلمان نقش ملکه بریتانیا را ایفا خواهد کرد. او تنها لقب خادم حرمین شریفین را برای خود حفظ خواهد کرد».

هنوز هیچ منبع رسمی در عربستان گزارش روزنامه دیلی‌میل را تأیید نکرده اما چندی پیش صفحه توئیتر شبکه العربیه وابسته به عربستان، در خبری فوری اعلام کرده بود که «تا ساعاتی دیگر، شاهزاده محمد بن‌سلمان به عنوان پادشاه اعلام خواهد شد» اما تنها چند دقیقه بعد، این خبر بدون هیچ توضیحی، از صفحه توئیتر حذف شد. برخی این خبر را زمینه‌سازی برای این حادثه احتمالی، توصیف کردند.

انتقال قدرت از ملک سلمان به پسرش، در صورت وقوع، به معنی اعلام پادشاهی اولین نوه‌های ملک عبدالعزیز، موسس عربستان به شمار خواهد رفت.

همچنین تاکنون هیچ پادشاهی در عربستان به این مقام دست نیافت مگر آنکه پادشاه قبلی از دنیا رفته باشد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More