شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیوان عالی آمریکا شکایت تگزاس برای لغو پیروزی جو بایدن در چهار ایالت کلیدی را رد کرد

دیوان عالی آمریکا روز جمعه شکایت دادستان کل تگزاس برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری چهار ایالت کلیدی را رد کرد.

دیوان عالی در حکمی کوتاه اعلام کرد که ایالت تگزاس صلاحیت شکایت از چهار ایالت دیگر را ندارد.

در حکم دیوان عالی نام امضا‌کنندگان قید نشده و تعداد رای‌های این دیوان نیز اعلام نشده است. با این حال، هیچ‌یک از اعضای دیوان عالی، از جمله سه قاضی‌ای که ترامپ خود در این دادگاه منصوب کرده، با اعلام عمومی این حکم مخالفتی نکرده‌اند.

مایک گوین، سخنگوی جو بایدن، حکم دیوان عالی را اقدامی «قاطع و سریع» خواند و گفت: «پیروزی آشکار و قدرتمند رییس‌جمهوری منتخب بایدن روز دوشنبه از سوی کالج الکترال تایید خواهد شد و او در روز ۲۰ ژانویه سوگند یاد می‌کند.»

ترامپ به همراه وکلای ۱۷ ایالت آمریکا، که اریک اشمیت دادستان جمهوری‌خواه ایالت میسوری رهبری آنها را به عهده دارد، از شکایت دادستان تگزاس به دیوان عالی اعلام حمایت کرده بودند.

شکایت تگزاس خواستار لغو میلیون‌ها رای در چهار ایالت شده بود و جمهوری‌خواهانی که از این شکایت حمایت کردند معتقدند در انتخابات ریاست‌جمهوری تقلب‌های گسترده‌ای رخ داده است.

کن پکستون، دادستان تگزاس، در شکایت روز سه‌شنبه خود استدلال کرده بود که  تغییرات صورت گرفته از سوی چهار ایالت جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا که موجب گسترش شیوه رای‌گیری از طریق پست شد، غیرقانونی است و نتایج آن باید لغو شود.

پس از اعلام حکم دیوان عالی در روز جمعه، پکستون آن را «تاسف برانگیز» خواند و در بیانیه‌ای نوشت: «من بصورتی خستگی‌ناپذیر به دفاع از صحت و امنیت انتخاباتمان ادامه خواهم داد و کسانی را که قانون انتخاباتی حاکم را به نفع خود تضعیف می‌کنند پاسخگو خواهم کرد.»

در مقابل، مقامات این چهار ایالت شکایت دادستان تگزاس را «حمله‌ای بی‌محابا به دموکراسی» خواندند.

از سوی دیگر، چهار ایالتی که تگزاس از آنها شکایت کرده از دیوان عالی خواسته بودند این پرونده را رد کند. این ایالت‌ها حمایت ۲۲ ایالت و واشینگتن دی‌سی را با خود داشتند.

این دومین بار طی هفته جاری بود که دیوان عالی شکایت‌های جمهوری‌خواهان در مورد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را رد می‌کرد.

قرار است روز دوشنبه کالج الکترال در نشست روز دوشنبه خود جو بایدن را رسما به عنوان رییس‌جمهوری آینده آمریکا انتخاب کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More