شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رهبر مخالفان اسد: آمریکا نباید آینده سوریه را به ایران و روسیه واگذار کند

 

ریاض سیف از رهبران ارشد مخالف رژیم بشاراسد از آمریکا خواسته است تا در مذاکرات صلح برای کشورش با مانورهای روسیه و ایران برای تصاحب سوریه مقابله کند.

خبرگزاری المانیتور امروز پنجشنبه ۱۱  آبان در گزارشی در این مورد نوشت:‌ "ریاض سیف در یک مصاحبه اختصاصی با المانیتور می‌گوید ایران و روسیه در مذاکرات صلح سوریه قصد دارند نقش ایالات متحده آمریکا را برای آینده کشور بی‌اثر کنند و به تأثیر نفوذ خود در این کشور در دهه‌های آینده بیفزایند".

سیف که این هفته برای دیدار با جامعه سوری‌های مقیم آمریکا به واشنگتن سفر کرده بود، از آنها خواسته است تا با همبستگی و برنامه‌ریزی میان خود از فرصت دوران دولت دونالد ترامپ استفاده کنند و به‌عنوان لابی نیروهای دموکراتیک در ساختن آینده‌ای بهتر برای سوریه نقش بازی کنند. سیف اکنون ریاست ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه را از ماه می امسال به‌عهده گرفته است. مقر فعالیت‌های این ائتلاف در استانبول می‌باشد.

سیف که به دنبال کسب حمایت آمریکا از نیروهای مخالف بشاراسد است، هشدار داده است که مسکو و تهران در حال استفاده موازی از مذاکرات آستانه برای تقویت مواضع خود در چهارچوب مذاکرات سازمان ملل متحد در ژنو برای آینده سوریه هستند.

سیف می‌گوید: "نگرانی ما این است که مذاکرات آستانه از مذاکرات سازمان ملل در ژنو جلوتر بیفتد. اگر مذاکرات آستانه مبنای یک راه‌حل قرار بگیرد، پیامدهای آن برای مردم سوریه فاجعه‌بار خواهد بود".

به گفته سیف، موضوع تشکیل مناطق غیرجنگی در سوریه که در مذاکرات آستانه مورد توافق میان روسیه و آمریکا قرار گرفته است زمینه‌ساز تکه‌پاره کردن خاک سوریه است. ائتلاف به‌رهبری سیف اکنون مذاکرات آستانه را بایکوت کرده است.

سیف اضافه کرد: "ما با رژیم اسد در هیچ مذاکره‌ای جز مذاکره ژنو از سوی سازمان ملل شرکت نمی‌کنیم".

به گفته سیف، هر دوی دولت‌های باراک اوباما و ترامپ در پشتیبانی از نیروهای سکولار و دموکراتیک مخالف اسد غفلت کرده‌اند.

سیف همچنین می‌گوید: "مخالفان سوری قصد دارند با ایالات متحده آمریکا بر سر دو موضوع اساسی همکاری کنند. نخست مبارزه با تروریزم و دوم مخالفت با هرگونه توسعه‌طلبی و حضور نیروهای ایرانی در سوریه".

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More