شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رویترز: اقدام ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا با اشتباه هکرها لو رفت  

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد نهادهای امنیتی آمریکا به این دلیل موفق شدند طی چند روز به اقدام هکرهای ایرانی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا پی ببرند که هکرهای ایرانی با انتشار اشتباهی یک فایل ویدیویی باعث لو رفتن اطلاعات خود شدند.

بر اساس این گزارش، اشتباه فوق به دولت آمریکا این را امکان داد تا عملیات سایبری را که برای شناسایی آن به چندین ماه زمان نیاز بود، در عرض چند روز شناسایی کنند.

یکی از مقامات دولت آمریکا به رویترز گفت: «آنها یا اشتباه احمقانه‌ای کردند یا خواسته‌اند شناسایی شوند.» او تاکید کرد که مدارک موجود نشان می‌دهد این اقدامات از سوی ایران صورت گرفته است.

پس از انتشار این ویدیو، که هکرهای ایرانی آن را به نام گروه راست افراطی پراود بویز منتشر کرده بودند، کارشناسان امنیتی و متخصصان گوگل و مایکروسافت به بررسی کد کامپیوتری پرداختند که در این ویدیو دیده می‌شد.

سخنگوی پراود بویز با ارسال بیانیه‌ای به سی ان‌ان، ارتباط این گروه با ویدیوی منتشر شده را رد کرد.

به گزارش رویترز، تحلیلگران امنیتی آمریکا متوجه شدند که آدرس آی پی که در این ویدیو دیده می‌شود از سوی شرکت خدمات اینترنتی ورد استریم واقع در هلند میزبانی می‌شده که هکرهای ایرانی در فعالیت‌های قبلی خود هم از آن استفاده کرده بودند.

ورد استریم اعلام کرد که پس از انتشار خبر عملیات هکرهای ایرانی، حساب‌های مربوطه را به حالت تعلیق درآورده و خاطرنشان کرد مرکز ملی امنیت سایبری هلند در حال تحقیق در این مورد است.

گوگل نیز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات به ایران مرتبط بوده و تاکید کرد که این شرکت در این زمینه با اف‌بی‌آی در تماس است.

این در حالی است که ایران هر گونه نقش خود در این عملیات سایبری را نفی کرده است. علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، چهارشنبه شب گفت: «ایران هیچ علاقه‌ای به دخالت در انتخابات آمریکا و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More