شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ریچارد گرنل در گردهمایی جمهوری‌خواهان: بایدن یک هواپیما پول به تهران فرستاد، ترامپ یک هواپیما برای کشتن سلیمانی

در سومین شب گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان، مایک پنس به طور رسمی معاونت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پذیرفت و  ریچارد گرنل، سفیر پیشین آمریکا در آلمان، نیز ضمن انتقاد از بایدن گفت که جو بایدن یک هواپیما پول به تهران فرستاد و ترامپ هم یک هواپیما فرستاد اما ماموریت آن کشتن سردسته تروریست‌ها، سلیمانی، بود.

مایک پنس و همسر ا‌و کارن پنس و همچنین کلین کانوی، مشاور کاخ سفید و شمار دیگری از چهره‌های سیاسی و اجتماعی در سومین شب گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان برای حمایت از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، سخنرانی کردند.

پنس در این گردهمایی به‌طور رسمی معاونت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا۲۰۲۰ را پذیرفت و گفت: «فروتنانه نامزدی معاون ریاست‌جمهوری ایالات متحده را می‌پذیرم.» او در ادامه افزود: «ایالات متحده آمریکا به چهار سال دیگر ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ احتیاج دارد.»

پنس همچنین با اشاره به انتقاد دموکرات‌ها به عملکرد دولت ترامپ در این چهار سال گفت: «چهار سال دموکرات‌ها از ما انتقاد کردند و آن را دوران سیاه نامیدند ولی ترامپ گفت اگر جو بایدن دوران سیاه آمریکا را می‌بیند، ما دوران عظمت آمریکا را می‌بینیم.»

معاون رییس‌جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن خشونت‌ها در کنوشا واقع در ایالت ویسکانسین، گفت: «بگذارید صریح باشم، خشونت باید متوقف شود، چه در مینیاپولیس، پورتلند یا کنوشا.»و ضمن حمایت از حق اعتراضات مسالمت‌آمیز، گفت: «ما در خیابان‌های آمریکا برای هر آمریکایی از هر نژاد و کیش و رنگی، قانون و نظم خواهیم داشت.»

مایک پنس همچنین در سخنان خود به بازسازی ارتش اشاره کرد و گفت: «ما ارتش را بازسازی کردیم، ما پروازی فرستادیم برای داعش و رهبرشان را نابود کردیم بدون این‌که یک آمریکایی کشته یا دچار حادثه شود.»

معاون رییس‌جمهوری آمریکا درخصوص دستور دونالد ترامپ برای کشتن قاسم سلیمانی گفت: «من آنجا بودم وقتی رییس‌جمهور ترامپ دستور از بین بردن بزرگ‌ترین تروریست جهان، قاسم سلیمانی، را صادر کرد.»

پنس با اظهار امیدواری درباره تولید واکسن کرونا گفت: «تا آخر سال‌جاری واکسن کرونا خواهیم داشت.» 

کارن پنس، معاون بانوی دوم آمریکا و همسر مایک پنس، نیز ضمن اعلام حمایت خود از دونالد ترامپ گفت: «رییس‌جمهور ترامپ و معاون رییس‌جمهور مایک پنس، همواره از نیروهای مسلح ایالات متحده از جمله خانواده‌های نظامیان در مقیاس قابل‌توجهی حمایت می‌کنند.»

ریچارد گرنل، سفیر پیشین آمریکا در آلمان، یکی از کسانی بود که در سومین شب گردهمایی جمهوری‌خواهان در حمایت از ترامپ سخنرانی کرد و ضمن انتقاد از جو بایدن گفت: «جو بایدن نیمه‌شب برای حکومت در تهران، پول نقد فرستاد البته رییس‌جمهور ترامپ هم نیمه‌شب یک هواپیما برای توافق با ایران فرستاد اما ماموریت آن کشتن سردسته تروریست‌ها بود،کسی که هزاران آمریکایی را کشته بود.»

سفیر پیشین آمریکا در آلمان همچنین در دفاع از سیاست‌های خارجی ترامپ گفت: «۱۴ سال در افغانستان و ۱۲ سال در عراق، جان هزاران نفر از نظامیان و میلیون‌ها دلار پول مالیات مالیات‌دهندگان از بین رفت اما کسی اهمیت نمی‌داد غیر از دونالد ترامپ.» و در ادامه گفت: «در چهار سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ هیچ جنگی رخ نداد. او سربازان ما را به خانه برگرداند، نیروی نظامی ما را بازسازی کرد و توافق‌نامه‌های صلح را برای امنیت بیشتر آمریکایی‌ها امضا کرد.»

سفیر پیشین آمریکا به برخی سیاست‌های آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: «بعد از پایان جنگ سرد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با توهم این‌که جهان شروع به شبیه‌سازی با آمریکا خواهد کرد، شروع به جهانی‌سازی نامحدود کردند. چین را وارد تجارت جهانی کردند، دموکراسی را وارد عراق کرد و با ایران به توافق هسته‌ای رسیدند و توافق پاریس را امضا کردند. اما کاری برای آمریکایی‌ها انجام ندادند.»

ریچارد گرنل در ادامه گفت: «جمعیت در واشینگتن دی‌سی فکر می‌کنند وقتی دونالد ترامپ را ناسیونالیست می‌نامند، به او توهین می‌کنند. گویی رییس‌جمهوری آمریکا قرار نیست سیاست خارجی را براساس منافع ملی آمریکا پایه‌گذاری کند.»

سفیر پیشین آمریکا در آلمان، ضمن انتقاد به عملکرد بایدن در سال‌های پیشین گفت: «جو بایدن ۴۸ سال پیش وارد سیاست آمریکا شد. او همیشه برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری رد می‌شد. زمانی که جو بایدن یک ایده جدید می‌گوید شما باید از خودتان بپرسید که چرا او در این ۴۸ سال آن را عملی نکرد.»

کیت کلاگ، مشاور امنیت ملی معاون رییس‌جمهور آمریکا، ضمن دفاع از عملکرد دونالد ترامپ در بخش نظامی گفت: «ترامپ تروریست‌هایی چون رهبر داعش البغدادی را در خاورمیانه از بین برد و قاسم سلیمانی یکی از بی‌رحم‌ترین تروریست‌ها را که مسئول کشته شدن صدها آمریکایی در عراق بود، از میان برداشت.»

کیلی مک‌اننی، معاون مطبوعاتی کاخ سفید، یکی از سخنران سومین شب گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان ضمن حمایت از دونالد ترامپ، گفت: «من یک دختر ۹ ماهه دارم و تصمیم گرفتم برای این رییس‌جمهور کار کنم. من می‌خواهم که دختر من در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بزرگ شود.»

کلین کانوی، مشاور کاخ سفید که پس از استعفا از سمت خود به زودی کاخ سفید را ترک می‌کند، در حمایت از دونالد ترامپ گفت: «حضور یک زن در نقش رهبری هنوز هم می‌تواند غیرعادی به نظر برسد اما برای دونالد ترامپ چنین نیست. رییس‌جمهور به من کمک کرد تا موانع پیش رویم را در دنیای سیاست بشکنم.»

جک برور، بازیکن آمریکایی آفریقایی‌تبار پیشین لیگ ملی فوتبال آمریکایی، در سومین شب گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان با حمایت از ترامپ، گفت: «من می‌دانم نژادپرستی چگونه است و آن را مستقیم دیده‌ام.در آمریکا آن هیچ شباهتی به رییس‌جمهور ترامپ ندارد و از تصویری که رسانه‌ها ترسیم کرده‌اند خشمگینم.»

 مدیسون کاوتورن، نامزد کنگره از کارولینای شمالی که بر اثر تصادف معلول شده، در سخنانی در حمایت از دونالد ترامپ گفت:« شما می‌توانید در مقابل خدا زانو بزنید اما برای پرچم ما بایستید. برای جمهوری ما یک طرفدار باشید. همان‌طور که من ایستاده‌ام.»

لارا ترامپ، همسر اریک ترامپ، نیز ضمن حمایت خود از رییس‌جمهوری دونالد ترامپ گفت: «ما به سمت بحرانی‌ترین انتخابات در تاریخ مدرن می‌رویم، این فقط انتخابی بین جمهوری‌خواه و دموکرات یا چپ و راست نیست. این انتخاباتی است که در آن تصمیم خواهیم گرفت تا آمریکا را آمریکا نگهداریم.»

سومین گردهمایی جمهوری‌خواهان پس از سخنان مایک پنس، با حضور دونالد ترامپ و بانوی اول آمریکا، ملانیا ترامپ، به پایان رسید. 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More