شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شدت گرفتن جنگ خیابانی در صنعا میان حوثی‌ها و نیروهای صالح

رسانه‌های عربی، بامداد روز دوشنبه دوازدهم آذرماه، از شدت گرفتن جنگ خیابانی میان عناصر گروه انصارالله وابسته به حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح، در صنعا پایتخت یمن و برخی از شهرهای این کشور، خبر دادند.

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، قبایل الحداء نزدیک به علی عبدالله صالح در استان ذمار یمن، نافرمانی از حوثی‌ها را آغاز کرده‌اند.

منابع یمنی گفته‌اند که شبه‌نظامیان حوثی، به منزل شیخ فضل القوسی که از نزدیکان صالح محسوب می‌شود، حمله کرده‌اند. نیروهای صالح، در واکنش به این حمله، ۱۸ نفر از نیروهای حوثی را به اسارت خود درآوردند و ۶ تن از  عناصر این گروه را کشته‌اند. همچنین ۴ خودروی آنها را به آتش کشیدند.

در صنعا پایتخت یمن نیز، دو گروه به درگیری‌های خود در خیابان‌های پایتخت ادامه دادند. اسکای‌نیوز گزارش داد که عناصر انصارالله و نیروهای صالح، از تانک و موشک علیه یکدیگر استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، شمار تلفات دو طرف در پایتخت یمن، به بیش از ۲۰۰ تن رسیده است. همچنین ده‌ها نفر زخمی شدند.

در همین حال، شبه‌نظامیان حوثی، جهت تقویت مواضع خود در صنعا، شماری از نیروهایشان را از استان‌های تعز، الحدیده، نهم و الجوف، به پایتخت یمن کشانده‌اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد که حوثی‌ها ده‌ها تانک و موشک‌انداز را در شماری از خیابان‌های جنوب و شمال شهر صنعا مستقر کرده‌اند.

یک منبع در گفت‌وگو با الجزیره گزارش داد که حوثی‌ها، منازل علی عبدالله صالح و نزدیکان وی در منطقه السیاسی در مرکز صنعا را به محاصره خود درآوده‌اند.

تلویزیون الحدث نیز در خبری فوری گزارش داد که علی عبدالله صالح گفته که حزب کنگره ملی یمن وابسته به وی، به اتحاد خود با حوثی‌ها پایان داده است. صالح ضمن انتقاد شدید از حوثی‌ها که «حماقت‌های عناصر این گروه باعث گرسنگی مردم یمن به خاطر منافع شخصیشان شده است».  

انصارالله وابسته به حوثی‌ها و نیروهای حزب کنگره ملی یمن، از سال ۲۰۱۴، طی توافقی، اداره صنعا پایتخت یمن را به عهده داشتند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More