شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شهرداری لندن به اظهارات ترامپ در مورد حادثه‌ی تروریستی اخیر پاسخ داد

 

سخنگوی صادق خان، شهردار مسلمان لندن، با بیان اینکه او کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارد، به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد حادثه‌ی تروریستی شنبه شب پاسخ داد.

دونالد ترامپ با ارسال پیامی توئیتری از صادق خان به‌خاطر اینکه پس از کشته‌شدن هفت نفر و زخمی‌شدن ۴۸ تن دیگر در حادثه‌ی تروریستی شنبه شب گفته بود، «دلیلی برای نگرانی وجود ندارد»، انتقاد کرده بود.

 

 

سخنگوی صادق خان در پاسخ به این انتقاد گفته است: «شهردار لندن کارهای بسیار مهم‌تری از گذاشتن وقت برای پاسخ‌گویی به توئیت ناآگاهانه‌ی رئیس‌جمهوری آمریکا دارد که باید به آنها برسد.»

به گفته‌ی سخنگوی صادق خان، «ترامپ، پیام شهردار لندن را که از ساکنان لندن خواسته است تا با دیدن نیروهای پلیس و ارتش در خیابان‌ها دچار نگرانی نشوند، بد تعبیر کرده است.»

به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، طعنه‌ی سیاسی ترامپ به خان، مورد انتقاد سیاست‌مداران حزب محافظه‌کار این کشور قرار گرفته است.

پنی موردانت، وزیر مشاور وزارت کار و بازنشستگی بریتانیا با ارسال توئیتی گفته است: «دلایل خیلی مستدلی برای همبستگی همه‌ی ما در دفاع از ارزش‌های کشورمان وجود دارد که اتفاقاً در این لحظات برای مراقبت از آنها، نباید به نگرانی دامن زد.»

دانیل هانون، یک عضو پارلمان نیز گفته است: «جناب پرزیدنت، الان وقت چندان جالبی برای طعنه‌زدن و بی‌احترامی به شهردار کشور ما نیست.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More