شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در ادامه مخالفت‌ها با تصمیم دونالد ترامپ

شکایت جمعی ۱۶ ایالت آمریکا از ترامپ به خاطر اعلام وضعیت فوق‌العاده

 

۱۶ ایالت در آمریکا با ارائه دادخواستی جمعی از دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور، به خاطر تصمیم او برای اعلام وضعیت فوق‌العاده شکایت کردند. این ایالت‌ها می‌گویند تصمیم ترامپ صرفا به منظور به دست آوردن منابع مالی ساخت دیوار مرزی است و سواستفاده از قدرت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این دادخواست جمعی روز دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در ایالت کالیفرنیای شمالی ثبت شده است.

خاویر بیسرا، دادستان کل کالیفرنیا، در بیانیه‌ای گفت: «امروز ما دونالد ترامپ را به دادگاه می‌بریم تا جلوی سواستفاده او از قدرت ریاست جمهوری را بگیریم.»

دموکرات‌ها گفته‌اند از تمامی ابزارهای قانونی ممکن برای جلوگیری از اعلام وضعیت فوق‌العاده استفاده می‌کنند تا نگذارند دولت از بودجه‌های نظامی برای ساخت دیوار مرزی استفاده کند.

علاوه بر سیاست‌مدارن، بسیاری از مقام‌های نظامی ایالات متحده، از جمله مک تورنبری، سناتور جمهوری‌خواه و رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان،  با استفاده از بودجه‌های نظامی برای پیشبرد پروژه ساخت دیوار مرزی مکزیک، مخالفت کرده‌اند.

ترامپ روز جمعه گذشته، ۲۶ بهمن، با بحرانی توصیف کردن شرایط امنیتی در مرزهای جنوبی ایالات متحده گفت بود قصد داد وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

ترامپ همواره سعی کرده است فعالیت باندهای قاچاق و جرایم سازمان‌یافته در ایالات متحده را به ورود مهاجران و پناه‌جویان به این کشور نسبت دهد. بر اساس آخرین برآوردها، دست‌کم ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کنند.

مخالفت کنگره با بودجه درخواستی پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری دولت ترامپ، در نهایت به تعطیلی ۳۵ روزه دولت، در ماه‌های دسامبر و ژانویه گذشته، انجامید. بر پایه برآوردهای دفتر بودجه کنگره آمریکا، این تعطیلی پنج هفته‌‌ای در مجموع ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا آسیب زده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More