شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عبد ربه هادی منصور خواستار قیام مردم یمن علیه حوثی‌ها شد

 

عبدربه منصور هادی رئيس جمهور قانونی یمن که از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شود، امروز دوشنبه دوازدهم آذر، ساعاتی پس از کشته‌شدن علی عبدالله صالح توسط حوثی‌ها، از مردم کشورش خواست علیه این گروه، بپاخیزند.  
تنها سه روز از اعلام پایان اتحاد میان انصارالله و حزب کنگره ملی یمن، که به طور مشترک صنعا را اداره می‌کردند، حوثی‌ها علی عبدالله صالح را در منطقه‌ای در نزدیکی صنعا پایتخت یمن به قتل رساندند.  
به گزارش تلویزیون الحدث، عبدربه منصور هادی، کشته شدن صالح را به خانواده‌اش تسلیت گفت و تأکید کرد که ارتش ملی یمن در نزدیکی صنعا که تحت رهبری وی قرار دارد، از انتفاضه مردم علیه حوثی‌ها دفاع خواهد کرد.
از سوی دیگر، عبدالملک الحوثی رهبر گروه حوثی‌ها کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن را "روزی استثنایی و تاریخی" خواند.
به گزارش تلویزیون الحدث، رهبر حوثی‌ها، ضمن تبریک به مردم یمن، کشته شدن علی عبدالله صالح را "شکست توطئه خیانت‌کاران" توصیف کرد.
برخی منابع یمنی در آخرین گزارش‌های خود گفته‌اند که صالح به همراه عارف الزوکا، دبیر کل حزب کنگره ملی یمن، یاسر العواضی معاون این حزب و سرلشکر عبدالله محمد القوسی یکی از رهبران نظامی وابسته به صالح، از مرکز صنعا به یکی شهرک‌های نزدیک پایتخت یمن در حال حرکت بودند.
سرنوشت الزوکا هنوز مشخص نیست اما یاسر العواضی به همراه صالح کشته شده است. تصاویر جسد العواضی از سوی رسانه‌های نزدیک به حزب کنگره منتشر شد. گفته می‌شود خالد، فرزند صالح در این رویداد زخمی شده است.   
در همین حال، حوثی‌ها طی بیانیه‌ای از مردم صنعا خواستند، فردا سه‌شنبه با شعار "شکرا لله"، برای اعلام حمایت از کشته شدن رئیس جمهور سابق این کشور، در پایتخت یمن تظاهرات کنند.
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More