شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عراق:اطلاعی درباره‌ی توافق انتقال عناصر داعش به سوریه نداشته‌ایم

 

دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق، روز جمعه دهم شهریورماه، اعلام کرد که دولت این کشور، هیچ گونه اطلاعی درباره‌ی توافق حزب‌الله لبنان و داعش درباره‌ی انتقال عناصر این گروه به منطقه‌ی البوکمال سوریه، نداشته است.

منطقه‌ی البوکمال در استان دیر الزور سوریه در مجاورت مرزهای عراق قرار دارد. مقامات عراقی انتقال عناصر داعش به این منطقه را، تهدیدی برای کشور خود دانسته‌اند.

به گزارش تلویزیون سومریه‌نیوز، سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق، در بیانیه‌ای اظهار داشت که تلویزیون المنار و خبرگزاری فارس‌نیوز ایران اخباری «دروغ و ساختگی» درباره‌ی آگاهی دولت بغداد نسبت به توافق انتقال صدها نفر از عناصر تروریستی داعش به منطقه‌ی آلبوکمال در نزدیکی مرزهای عراق منتشر کرده‌اند.    

الحدیثی با بیان اینکه چنین گزارش‌های «کذبی» به امنیت عراق ضربه می‌زند، تأکید کرد که گزارش‌های المنار وابسته به حزب‌الله لبنان و خبرگزاری فارس‌نیوز ایران، درباره‌ی آگاهی داشتن عراق به توافق صورت گرفته، صحت ندارد.

وی تاکید کرد که این توافق کاملا به دور از مقامات عراقی صورت گرفته است.

روز دوشنبه‌ی گذشته، در پی توافق میان حزب‌الله و داعش، بیش از ۳۰۰ نفر از عناصر این گروه، از مناطقی در مرز لبنان و سوریه، به آلبوکمال در این کشور منتقل شدند.

حیدر العبادی در واکنش به این حادثه، روز سه‌شنبه گذشته، انتقال عناصر داعش از خاک لبنان به آلبوکمال سوریه را به شدت مورد انتقال قرار داد و آن را «تهدیدی» برای عراق توصیف کرد.

حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله نیز در پاسخ به انتقاد حیدر العبادی اظهار داشت که «عناصر داعش از خاک سوریه و لبنان به داخل خاک سوریه منتقل شدند و نه به خاک عراق».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More